Mroczne Porsche Boxster S

Pod czarnym płaszczem Boxster S Black Edition kryje kilka dodatkowych koni i długą listę dodatkowego wyposażenia. Za jego kierownicą zasiądzie tylko 987 szczęśliwców

Właśnie tyle egzemplarzy Bostera S Black Edition wyjedzie na drogi, każdy z nich w cenie od 63,4 tys. euro. To kolejne po 911 Black Edition (więcej tutaj) "mroczne" Porsche.

Tak jak w przypadku starszej siostry, motywem przewodnim limitowanego Boxstera jest czerń. Czarny lakier uzupełniają dodatki w tym samym kolorze oraz 19-calowe alufelgi z oponami 235/35 i 265/35 (odpowiednio: z przodu i z tyłu). Podobne obręcze znalazły wcześniej zastosowanie w wersji Spyder - ich komplet waży o 5 kg mniej niż seryjnych felg.

W kabinie czekają grafitowe, metaliczne wstawki i dopasowana kolorystycznie tapicerka. Na listę seryjnego wyposażenia Boxstera S Black Edition trafiły pakiety: Comfort, Infotainment i Design. Oznacza to, że klient nie musi dopłacać m.in. za tempomat, czujnik deszczu, automatyczną klimatyzację, nawigację oraz biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów. Opcjonalnie Porsche oferuje ponadto ceramiczne hamulce, aktywne zawieszenie i sportowe fotele.

Boxster S w wersji Black Edition dysponuje 6-cylindrowym bokserem o pojemności 3,4 litra, który dzięki kosmetycznym zmianom legitymuje się o 10 KM wyższą mocą i dodatkowymi 10 Nm maksymalnego momentu obrotowego w porównaniu do "zwykłego" Boxstera S. Ostateczny wynik to 320 KM przy 7200 obr./min i 370 Nm przy 4750 obr./min.

Pierwszą setkę Porsche osiąga w ciągu 5,2 s, a w razie potrzeby może mknąć z prędkością 276 km/h. Ktoś pytał o zużycie paliwa? Niemcy deklarują, że średnio z baku Boxstera znika 9,8 l/100 km.

Wariant uzbrojony w opcjonalną, dwusprzęgłową przekładnię PDK o 7 przełożeniach od 0 do 100 km/h przyspiesza jeszcze szybciej, bo w czasie 5,1 s. Jego prędkość maksymalna spada do 274 km/h; spada również aptetyt - do 9,4 l/100 km.

Jeszcze więcej wrażeń? Z pakietem Sport Chrono+ pierwsza setka na prędkościomierzu Boxstera pojawia się już po 4,9 s.

Marcin Sobolewski

Salon Genewa 2011 - premiery samochodów

Dwudrzwiowe Porsche Cayenne - ZOBACZ TUTAJ

Lane Assist - zawsze skuteczny? - ZOBACZ TUTAJ

Porsche 911 - ogłoszenia

?
Więcej o: