Salon Genewa 2011 | Mocny diesel w MINI

Już niedługo między przednimi kołami brytyjskiego (tudzież niemieckiego) malucha zagości 2-litrowy turbodiesel o mocy 143 KM
Do tej pory MINI-ak dostępny był 1,6-litrowym turbodieslem w dwóch wersjach mocy: 90 (MINI One D) i 112 KM (MINI Cooper D).

Motor trafi pod maskę wszystkich modeli MINI. Legitymuje się mocą 143 KM przy 4000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 305 Nm, dostępnym w zakresie 1750-2700 obr./min. Siła napędowa trafia do przednich kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub automatu o tej samej liczbie przełożeń. Na liście opcji Countrymana pojawi się ponadto wersja z napędem na obie osie.

Mocniejszy turbodiesel zapewnia 3-drzwiowemu MINI przyspieszenie od zera do setki w ciągu 8,1 s i prędkość maksymalną 215 km/h. Jeśli wierzyć producentowi, w cyklu mieszanym zadowala się 4,3 l/100 km i emituje średnio 114 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Swój wkład ma tutaj układ start-stop, system odzyskiwania energii podczas hamowania oraz elektryczne wspomaganie kierownicy. Dane wszystkich wersji znajdziecie poniżej:

Przyspieszenie 0-100 km/h Prędkość maksymalna Średnie zużycie paliwa
Mini Cooper SD 8,1 s 215 km/h 4,3 l/100 km
Mini Cooper SD Clubman 8,6 s 215 km/h 4,4 l/100 km
Mini Cooper SD Cabrio 8,7 s 210 km/h 4,5 l/100 km
Mini Cooper SD Countryman 2WD 9,3 s 198 km/h 4,6 l/100 km
Mini Cooper SD Countryman 4ALL 9,4 s 195 km/h 4,9 l/100 km

W galerii czekają na Was zdjęcia MINI Coopera SD w limitowanej edycji 50 Hampton.

Marcin Sobolewski

Salon Genewa 2011 - premiery samochodów

Mini E-lektryczna jaskółka - za kierownicą - ZOBACZ TUTAJ


MINI - ogłoszenia

Więcej o: