Salon Genewa 2011 | Accord po zmianach

Kosmetyka nadwozia, układu jezdnego i silnika wysokoprężnego czeka w najbliższych tygodniach "średniaka" Hondy

Obecna, ósma generacja Hondy Accord zadebiutowała w 2008 roku. W USA model występuje jako Acura TSX (tamtejszy Accord jest odrębną konstrukcją).

Bardziej agresywnie stylizowany przedni zderzak dodaje Accordowi lekkości, a lampy kierunkowskazów z białymi wkładami oraz kilka subtelnych, chromowanych listew to z kolei ukłon w stronę klientów preferujących elegancki charakter. Zmieni się także kolorystyka tylnych lamp i kroje aluminiowych felg. Na deser, w palecie kolorów nadwozia pojawią się trzy nowe barwy.

Co z kabiną? Nowe obicia foteli, srebrne wstawki na kierownicy, gałce zmiany biegów i rękojeści hamulca ręcznego oraz konsoli środkowej. Odmiana Type S doczeka się pondato tekstylno-skórzanej tapicerki, czarnej podsufitki i oświetlenia na nogi w kolorze czerwonym (w pozostałych wersjach: niebieskie).

Pod maskę trafi przypudrowany turbodiesel i-DTEC o pojemności 2,2 litra i mocy 150 koni. Japońscy inżynierowie popracowali nad zmniejszeniem strat wynikających z tarcia, co zaowocowało niższą o 9 gramów emisją dwutlenku węgla na kilometr w wersji z 6-biegową skrzynią ręczną i o 11 g w wersji z automatem. Obecny wynik to - odpowiednio - 140 i 138 g CO2 /km. Dzieła dopełniają poprawki aerodynamiczne karoserii, nowe łożyska kół i opony o zmniejszonych oporach toczenia.

Nad lepszym zestrojeniem zawieszenia i układu kierowniczego pracowano wspólnie z zespołami z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Dzięki zastosowaniu dodatkowych materiałów wygłuszających, odświeżony Accord będzie również cichszy. Na listę opcji trafi doświetlanie zakrętów oraz asystent świateł drogowych.

Honda Accord po faceliftingu pojawi się na targach samochodowych w Genewie, a do salonów trafi już w kwietniu br.

Salon Genewa 2011 - premiery samochodów

Honda CR-Z z turbiną - WIDEO

Honda Insight 1.3 IMA - test wideo

Honda CR-X - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.