Mazda 5 1.6 MZ-CD od 98 700 zł

Pod maskę "piątki" trafia nowy, 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 115 koni. Mazda obiecuje, że minivan będzie odznaczać się wyjątkowo niskim apetytem na olej napędowy - średnio 5,2 l/100 km. Ceny modelu zaczynają się od 98 700 zł za wersję Exclusive
Mazda 5 1.6 MZ-CD ma bezobsługowy filtr cząstek stałych.

Motor zajmie miejsce 2-litrowego turbodiesla o mocy 110 koni, który pracował pod maską poprzedniej generacji Mazdy 5 (wersja niedostępna w Polsce). W stosunku do poprzednika ma mniejszą pojemność, niski stopień kompresji (16:1), blok wykonany ze stopu aluminium, piezoelektryczne wtryskiwacze, chłodnicę układu recyrkulacji spalin (EGR) z zaworem bocznikowym, turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz rozrząd z ośmioma zaworami i pojedynczym wałkiem (SOHC). Współpracuje z nową, ręczną skrzynią o 6 przełożeniach.

Efekt? 115 koni przy 3600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 270 Nm, dostępny w zakresie 1750-2500 obr/min. Auto na osiągnięcie prędkości 100 km/h potrzebuje 13,7 s i rozpędza się maksymalnie do 180 km/h. Dla japońskich inżynierów ważniejsze było jednak ograniczenie zapotrzebowania na paliwo. Swój udział ma w tym o 120 kg niższa niż u poprzedniczki masa własna (obecnie: 1490 kg). "Piątka" z nowym turbodieslem ma średnio zużywać 5,2 l oleju napędowego na każde 100 km (-15 proc. w stosunku do poprzedniczki).

Mazda 5 1.6 MZ-CD trafi na polski rynek w dwóch pośrednich wersjach wyposażenia: Exclusive (98 700 zł) i Exclusive Plus (103 700 zł). Lakier metalik wymaga dopłaty 1 900 zł, a w lutym na liście opcji pojawia się multimedialny system nawigacji Tom Tom. Tańszy wariant ma na liście podstawowego wyposażenia: komplet systemów bezpieczeństwa wraz z systemem sygnalizacji nagłego hamowania ESS, 6 poduszek powietrznych, spryskiwacze reflektorów, pakiet elektryczny, podgrzegowane przednie fotele, radio CD/mp3 z 6 głośnikami, automatyczną klimatyzację, reflektory przeciwmgłowe, komputer pokładowy, tempomat, skórzaną kierownicę i gałkę biegów, 7 miejsc i 16-calowe alufelgi. Exclusive Plus to dodatkowo: ksenonowe reflektory, czujniki parkowania z tyłu, czujniki deszczu i zmierzchu oraz przyciemniane szyby.

Już w poniedziałek na Moto.pl ukażą się wrażenia z jazdy Mazdą 5 z nowym turbodieslem. Dziś zapraszamy do galerii zdjęć, opublikowanych przez producenta.

Marcin Sobolewski

90 lat Mazdy - galeria

Mazda RX-7 vs Kawasaki ZX10 | Wideo

Ogłoszenia: Mazda CX-9

Więcej o: