Nowy Jeep Wrangler w Polsce

Jeep Wrangler oraz Wrangler Unlimited oferują teraz nowy wystrój wnętrza i materiały lepszej jakości. Oba modele będą dostępne w Europie już w tym miesiącu

Marka Jeep stale doskonali formułę sukcesu Wranglera i Wranglera Unlimited. Atrakcyjności wyglądu dodaje obecnie nowy hard-top w kolorze nadwozia, dostępny dla popularnej wśród nabywców wersji Sahara.

Oferowany w trzech odmianach modelowych (Sport, Sahara i Rubicon) Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited za sprawą sztywnych mostów napędowych, zdejmowanych drzwi bocznych, wystających zawiasów, składanej szyby czołowej oraz dachów typu soft- i hard-top dają poczucie autentyczność pochodzenia.

Zapraszamy do obejrzenia obszernej fotogalerii - tutaj


Zmiany we wnętrzu Wranglera i Wranglera Unlimited 2011 obejmują zmodyfikowany design tablicy przyrządów i nowe, bardziej ergonomiczne schowki oraz zastosowanie materiałów o wyższej niż dotychczas jakości. W ramach opcji wyposażenia dostępna jest teraz klimatyzacja automatyczna, elektrycznie podgrzewane fotele przednie oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Powiększone okna tylne wyraźnie poprawiają widoczność do tyłu. Kolejna nowość we Wranglerze to interfejs USB, który daje możliwość przyłączenia nośników danych (pendrive i większości odtwarzaczy MP3) do pokładowego Media Center z funkcjonalnością Bluetooth streaming audio.

Dzięki znacznemu prześwitowi oraz krótkim zwisom z przodu i z tyłu Jeep Wrangler może pokonywać trudne przeszkody, w tym znaczne stromizny. Dla entuzjastów off-roadu wystarczy przytoczyć następujące cyfry dotyczące modelu Rubicon: kąt natarcia 38,1 stopnia, kąt rampowy 25,9 stopnia i kąt zejścia 31,3 stopnia. Zabezpieczenie podwozia składa się z trzech płyt osłonowych chroniących zbiornik paliwa, skrzynkę rozdzielczą oraz miskę olejową przekładni automatycznej.

Jednostką napędzającą wszystkie odmiany modelowe Wranglera jest 3,8-litrowy silnik V-6 o mocy 202 KM i momencie obrotowym 321 Nm, współpracujący ze standardową sześciostopniową przekładnią manualną lub dostępną w opcji pięciostopniową przekładnią automatyczną.

W wersji przeznaczonej na rynki europejskie Wrangler wyposażony jest w nowy turbodiesel o pojemności 2,8 litra. Silnik ten rozwija moc 200 KM przy 3600 obr/min, a więc o 13 procent większą niż poprzednia jednostka o tej samej pojemności. Wytwarzany moment obrotowy wynosi 410 Nm przy 2000-3200 obr/min w parze z manualną skrzynią sześciostopniową lub 460 Nm przy 1600-2600 obr/min dla zestawu z pięciostopniową przekładnią automatyczną typu W5A580.

Samochody Jeep Wrangler i Jeep Wrangler Unlimited MY 2011 produkowane są przez zakład Toledo Supplier Park w Toledo (stan Ohio).

Marek Sworowski, źródło Jeep

ZOBACZ TAKŻE:

Wrangler XXL - ZOBACZ TUTAJ

Jeep Wrangler: ogłoszenia

Więcej o: