Oto nowy Mercedes SLK

Chociaż debiut nowej generacji Mercedesa SLK zaplanowano dopiero na marzec, w internecie pojawiły się właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia "gwiaździstego" cabrio

Nie było sensu dłużej trzymać ich w tajemnicy, po tym jak w grudniu ubiegłego roku do sieci wyciekła reklama nowego auta. Jak widać na zdjęciach, kompaktowe cabrio Mercedesa będzie mniej pulchne od poprzednika. W nadwoziu (pas przedni z wyraźnie zaznaczonym grillem) oraz kabinie pasażerskiej (deska rozdzielcza) będzie można nawet odnaleźć nawiązania do drapieżnego SLS'a AMG.

Jak zapewniają przedstawiciele Mercedesa, odświeżona karoseria kryje przeprojektowaną, tylnonapędową platformę oraz bardziej sportowe zawieszenie. Podobnie jak poprzednik, nowy SLK wyposażony będzie w składany dach typu hard-top dostępny w trzech wariantach: "zwykłym" aluminiowym, szklanym oraz szklanym z możliwością przyciemnienia za pomocą przycisku w konsoli centralnej (Magic Sky Control). Technologia ta wykorzystuje efekt polaryzacji fal świetlnych - na skutek przyłożenia pola elektrycznego następuje zmiana konfiguracji cząsteczek ciekłego kryształu tak, aby światło mogło przedostać się przez szkło. Po wyłączeniu napięcia struktura materiału powraca do przypadkowej konfiguracji cząstek, blokującej przepływ fali świetlnej, a więc przyciemniającej szkło.

Na początku klienci będą mieli do wyboru jeden z trzech silników benzynowych, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem stop/start. Podstawową jednostką będzie czterocylindrowe, turbodoładowane 1.8 rozwijające moc 184 KM (SLK 200). Do setki auto będzie się rozpędzać w czasie 7 sek, a maksymalna prędkość z jaką będzie można podróżować to 236 km/h. Mocniejszy wariant tego samego silnika rozwijać będzie moc 204 KM (6,6 sek., 241 km/h).

Do momentu, aż za małego roadstera zabiorą się specjaliści z AMG, najmocniejszym wariantem będzie SLK 350 z nowym, 306-konnym V6 pod maską. Wskazówka prędkościomierza osiągać będzie wartość 100 km/h w czasie 5,6 sek., a zatrzyma się - za sprawą elektronicznego kagańca - przy 250 km/h.

Standardowo, mocniejsze warianty benzynowe wyposażone będą w siedmiostopniową, automatyczną skrzynię 7G-Tronic. W 184-konnym SLK 200 domyślnie montowana będzie sześciobiegowa skrzynia ręczna, automat dostępny będzie jako opcja.

Mercedes przygotuje także wersję auta napędzaną silnikiem wysokoprężnym. Pod maskę trafi podwójnie turbodoładowane, czterocylindrowe 2.1 rozwijające moc 205 KM.

W Niemczech, nowego Mercedesa SLK będzie można zamawiać od poniedziałku. Na rodzimym rynku ceny auta będą kształtować się następująco: SLK 200 BlueEFFICIENCY - 38 675 euro, SLK 250 BlueEFFICIENCY - 44 256 euro, SLK 350 BlueEFFICIENCY - 52 300 euro.

Zapraszamy do galerii.

Bartosz Sińczuk


ZOBACZ TAKŻE:

Detroit 2011 | Parada premier

Mercedes C Coupe - pierwsze zdjęcia

Mercedes SLK - ogłoszenia

Więcej o: