Ford Vertrek - następca Kugi

W Paryżu poznaliśmy globalnego Focusa. W Detroit Ford zaprezentował przedsmak innego "światowego" modelu, który zastąpić ma jednocześnie europejską Kugę i Forda Escape oferowanego na rynku amerykańskim

W pierwszej chwili - szczególnie jeśli nieco przymrużymy oczy - Vertrek wygląda jak napompowana, najnowsza generacja Focusa. Głównie za sprawą przedniego zderzaka z charakterystycznymi, trójkątnymi wlotami powietrza. Na szczęście to jedna z niewielu rzeczy, które - przynajmniej ze stylistycznego punktu widzenia - crossover odziedziczył po swoim kompaktowym dawcy. Bo mimo, iż oba auta zaprojektowano w duchu Kinetic Design, Vertrek prezentuje się znacznie lepiej.

Przymrużone reflektory i pociągłe tylne lampy, agresywne progi, odcinający się spojler pod przednim zderzakiem oraz głębokie przetłoczenia w drzwiach i pokrywie silnika nadają małemu SUV-owi wyraźnie sportowego charakteru. Podobnie jak oryginalny tylny zderzak z dyfuzorem, w którym zintegrowano chromowane końcówki wydechu oraz trzecie światło stopu. Do tego "bezklamkowe" drzwi, kamery udające boczne lusterka oraz potężne felgi.

Aż prosi się, by auto w takiej właśnie postaci trafiło na drogi. Niestety, szanse na to są znikome. O tym, że podczas projektowania Vertreka nad głowami stylistów nie stali księgowi Forda łatwo przekonać się zaglądając do wnętrza koncepcyjnego crossovera. Kabina pasażerska to połączenie nowoczesnego wzornictwa z najbardziej luksusowych aut z technologicznymi smaczkami rodem z serialu Star Trek.

Pod maską globalnego następcy Kugi nie znajdziemy już takich fajerwerków. Studyjny Vertrek napędzany jest czterocylindrową jednostką EcoBoost o pojemności 1,6 l. "Eko-doładowane" silniki Forda to dziś główna broń firmy w walce o obniżenie poziomu emisji CO2. W celu dodatkowego zmniejszenia zużycia paliwa koncepcyjny crossover został uzbrojony w system Start&Stop, a jego produkcyjna wersja ma również wykorzystywać system odzyskiwania energii z hamowania.

Produkcyjną odmianę nowej Kugi Ford może pokazać już jesienią podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W europejskich salonach auta możemy spodziewać się w 2012 roku.

Bartosz Sińczuk


ZOBACZ TAKŻE:

Detroit 2011 | Parada premier

Detroit 2011 | Focus na prąd

Ford Kuga - ogłoszenia

Więcej o: