BMW - trzy cylindry i napęd na przód

Dziennikarze brytyjskiego Autocara dotarli do nowych informacji na temat przednionapędowych "jedynek", które trafią do salonów BMW w 2013 roku

Nowe, przednionapędowe warianty "jedynki" - zbudowane najprawdopodobniej na platformie MINI Countrymana - występować będą równolegle z zapowiadaną na przyszły rok drugą generacją serii 1 ze zwyczajowym napędem na tylną oś.

Jednak w przeciwieństwie do niej, pod maską nowego bawarskiego malucha silnik będzie umieszczony poprzecznie. Zupełną nowością będzie również sama gama dostępnych jednostek napędowych. Większość oferty stanowić będą bowiem trzycylindrowe, turbodoładowane silniki o pojemności 1.5 l, występujące zarówno w wersji benzynowej jak i wysokoprężnej. Wszystkie one, dzięki technologiom spod szyldu EfficientDynamics, będą wzorowymi ekologami. W obniżeniu zużycia paliwa pomogą m.in. system start&stop, odzyskiwania energii z hamowania oraz generujący energię elektryczną z wykorzystaniem ciepła emitowanego przez układ wydechowy.

Największe silniki jakie trafią pod maskę małego BMW będą miały cztery cylindry i pojemność 2 litrów. Takie właśnie, doprawione turbosprężarką, benzynowe 2.0 rozwijające moc około 220 KM trafi pod maskę bawarskiego rywala Golfa GTI.

Małe, poprzecznie umieszczone silniki pozwolą na skrócenie maski i zaprojektowanie przestronniejszej kabiny pasażerskiej. Podobnie zresztą jak brak wału napędowego biegnącego pod autem oraz bardziej pionowe przednie słupki. Informator zbliżony do projektu zdradził dziennikarzom Autocara, że sylwetka małego BMW będzie przypominać tą ze współczesnych Audi A3 czy Volkswagena Golfa.

Przednionapędowe "jedynki" występować będą w dwóch nadwoziowych odmianach, jako pięciodrzwiowy hatchback oraz małe kombi. Auta trafić mają do salonów pod koniec trzeciego kwartału 2013 roku.

Bartosz Sińczuk


ZOBACZ TAKŻE:

Wściekła "jedynka", czyli BMW 1 M Coupe

Pracownicy okradali BMW

BMW - ogłoszenia

Więcej o: