Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o nowym Stratosie

Charakterystyczna, klinowa sylwetka oryginalnego Stratosa kryła ogromny potencjał. Potencjał, który w latach siedemdziesiątych pozwalał Włoszce rządzić na rajdowych odcinkach. Dziś wiemy już, co potrafi współczesne wcielenie legendarnej Lancii

"Nowy Stratos" powstał na życzenie Michaela Stoscheka, właściciela firmy Brose KG. Budowy współczesnej interpretacji kultowego auta podjęło się - nie mniej kultowe - studio Pininfarina.

Samochód zbudowano na bazie Ferrari F430 Scuderia. Dodatkowo podkręcona, centralnie umieszczona V8-ka o pojemności 4,3 l rozwija moc 540 KM i oddaje we władanie kierowcy równe 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To sporo, biorąc pod uwagę, że mierzące 4,1 m długości auto waży zaledwie 1247 kg. Masę rozłożono w stosunku 44:56. Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiada system hamulcowy firmy Brembo z tarczami o średnicy 398 mm na przedniej oraz 350 mm na tylnej osi.

Chociaż podczas ostatniego dnia testowego pogoda nie była idealna, osiągi auta są imponujące. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 3,3 sek. Do prędkości 200 km/h auto rozpędza się w 9,7 sek. Konstruktorzy nie są jednak do końca zadowoleni z wyników. Planują zastosować nową tylną oś, która co prawda zmniejszy prędkość maksymalną do "zaledwie" 274 km/h, ale jednocześnie pozwoli poprawić przyspieszenie.

Bartosz Sińczuk


ZOBACZ TAKŻE:

Lancia Delta 1.8 Di Turbo | Za kierownicą

Kolejne Włoszki w Policji

Lancia Integrale - ogłoszenia

Więcej o: