Scirocco i Passat CC BlueMotion

W walce o świetlaną przyszłość planety Ziemia, Volkswagen wprowadza na rynku brytyjskim ekologiczne odmiany Scirocco i Passata CC

Po ekologicznej kuracji Scirocco z 2-litrowym, 140-konnym dieslem oraz sześciostopniową skrzynią manualną na przejechanie 100 kilometrów zamiast 5,1 l potrzebuje tylko 4,5 l oleju napędowego (dla DSG jest to odpowiednio 5,5 i 4,9 l). Jednocześnie emisja CO2 do atmosfery spada ze 134 g/km do 118 g/km (145 i 129 g/km dla DSG).

Również Scirocco z mocniejszym wariantem silnika wysokoprężnego (170 KM) jest teraz bardziej przyjazny środowisku. Dzięki zastosowaniu technologii spod szyldu BlueMotion (m.in. system Stop/Start oraz odzyskiwanie energii hamowania) średnie zużycie paliwa spadło z 5,3 l do 5,1 l oleju napędowego (odpowiednio 5,6 l i 5,5 l dla DSG), a emisję dwutlenku udało się zredukować ze 139 do 134 g/km (147 i 144 g/km dla DSG).

Inżynierowie postanowili wycisnąć też nieco ekologicznych soków z Passata CC. 140-konny diesel może się teraz poszczycić średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,7 l (do tej pory 5,6 l) oraz emisją CO2 wynoszącą zaledwie 125 g/km (do tej pory 146 g/km). W wersji ze 170-konną odmianą silnika wysokoprężnego wyniki przedstawiają się następująco: zużycie paliwa to 4,9 l dla skrzyni manualnej i 5,5 l dla skrzyni DSG, a emisja CO2 odpowiednio 129 i 144 g/km.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Scirocco na kawę

Polskie ceny nowego Passata

Volkswagen Scirocco - ogłoszenia

Więcej o: