Audi RS3 - nareszcie!

Po wielu, wielu miesiącach oczekiwań, miłośnicy firmy z Ingolstadt mogą wreszcie nacieszyć wzrok kompaktowym przecinakiem Audi

Pod maską drzemie pięciocylindrowe, turbodoładowane 2.5 TFSI znane z Audi TT-RS. Silnik rozwija moc 340 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1600 obr./min. W połączeniu z napędem Quattro oraz siedmiostopniową, dwusprzęłową skrzynią biegów S Tronic, pozwala na sprint do setki w czasie 4,6 sek. i podróżowanie z prędkościami dochodzącymi do - elektronicznie ograniczonych - 250 km/h. Dla porządku wypada podać zużycie paliwa, "sugerowane" przez producenta. Zdaniem Audi , na przejechanie 100 km RS3 potrzebuje średnio zaledwie 9,1 l/100 km. W osiągnięciu tego wyniku pomagać ma bardzo długi siódmy bieg.

W porównaniu do "grzecznych" odmian kompaktowego Audi, RS3 ma szerszy rozstaw kół obu osi oraz obniżone o 25 mm zawieszenie, również zmodyfikowane na potrzeby sportowej jazdy. Skoro już o niej mowa, kierowca może całkowicie wyłączyć system ESP. Za wytracanie prędkości odpowiada zupełnie nowy układ hamulcowy składający się nawiercanych tarcz hamulcowych (370 mm z przodu, 310 mm z tyłu) oraz czterotłoczkowych zacisków.

Z zewnątrz, gorącą A-trójkę łatwo rozpoznać po agresywnym pakiecie aerodynamicznym. Nowy przedni zderzak z siatkowym grille, potężnymi wlotami powietrza i zintegrowanym spojlerem nie pozostawiają wątpliwości, że mamy do czynienia z charakternym autem. Podobnie zresztą jak nowe progi, lotka nad tylną szybą oraz tylny zderzak z dyfuzorem. Dzieło wieńczą natomiast 19-calowe obręcze kół z oponami 235/35 z przodu i 225/35 z tyłu.

W Niemczech, ceny kompaktowej strzały z Ingolstadt będą zaczynać się od 49 900 euro. Co klienci dostaną za ciężko zarobione pieniądze? Na liście wyposażenia znajdują się m.in.: czujniki parkowania w tylnym zderzaku, klimatyzacja, ksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, sportowe fotele wykończone w skórze oraz - również obszytą skórą - spłaszczoną na dole, wielofunkcyjną kierownicę.

Auto będzie produkowane na Węgrzech, w fabryce w Gyor. Pierwsze auta powinny trafić do salonów na początku przyszłego roku.

Zapraszamy do obszernej galerii .

ZOBACZ TAKŻE:

Audi RS5 | Za kierownicą

Audi S1 jednak z napędem na obie osie?

Autotrader.pl - ogłoszenia: Audi

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.