BMW 650i | Galeria

BMW na targi motoryzacyjne w Los Angeles przywiozło "szóstkę" w wersji kabriolet. Zapraszamy do obejrzenia obszernej galerii zdjęć i filmu wideo, przedstawiającego nowy model w ruchu

Jeśli widzieliście już nową "szóstkę" w wersji coupe (na przykład tutaj), wygląd wersji kabriolet nie będzie dla Was zaskoczeniem. W porównaniu do poprzedniczki linie nadwozia nieco złagodniały, a przedni pas nawiązuje do obecnych przedstawicieli serii 5 i 7. Czy udało się natomiast wskrzesić ducha subtelności, którą promieniowała pierwsza seria 6 (E24)? Oceńcie sami.

Nadwozie BMW serii 6 Cabriolet mierzy 4894 mm długości (+74 mm względem poprzednika), 1894 mm szerokości (+39 mm) i 1365 mm wysokości (-9 mm). Rozstaw osi wzrósł z 2780 do 2855 mm. Niemcy podkreślają, że w nowym modelu statyczna sztywność wzrosła o 50%.

Druga generacja "szóstki" otrzymała płócienny dach, zdolny schować się w ciągu 24 s i ponownie pojawić nad głowami pasażerów w 19 s. Operacja składania i rozkładania możliwa jest do prędkości 40 km/h. BMW chwali się, że w porównaniu do poprzednika masę dachu udało się zmniejszyć aż o połowę.

A co z kufrem? Gdy pasażerowie "szóstki" zechcą rozkoszować się podróżą pod gołym niebem, będą mieli do dyspozycji bagażnik o pojemności 300 litrów. Po rozłożeniu dachu zyskają dodatkowo 50 litrów.

Między przednie koła kabrioletu trafi podwójnie turbodoładowana, 4,4-litrowa V-ósemka z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moc 400 koni osiąga w przedziale 5500-6400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 610 Nm - 1750-4500 obr./min. W zależności od preferencji kierowcy, 650i może być wyposażona w 6-biegową skrzynię ręczną lub 8-biegowy automat. Bez względu na typ przekładni, przyspieszenie do "setki" wynosi 5 s, a prędkość maksymalna - 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to według producenta 10,7 l/100 km.

Niebawem do oferty trafi także wersja 640i z turbodoładowanym silnikiem R6 o mocy 320 koni i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. 100 km/h osiągać będzie w czasie 5,7 s i maksymalnie rozpędzi się do 250 km/h. BMW zwraca uwagę, że ten wariant zadowala się średnio jedynie 7,9 l benzyny na każde 100 km. Na jego pokładzie seryjnie zagości system start-stop. Za kilka miesięcy czeka nas jeszcze premiera 630d i 640d z silnikami wysokoprężnymi oraz topowej wersji M6, napędzanej podwójnie doładowaną V-ósemką o mocy ponad 500 koni.

Na liście wyposażenia każdej "szóstki" pojawi się system odzyskiwania energii podczas hamowania, oświetlenie LED, a w opcji - wyświetlacz HUD, aktywny układ kierowniczy i układy NightVision oraz Active Roll Stabilization. Pierwszy z nich dzięki kamerze termowizyjnej poprawia widoczność podczas jazdy nocą, drugi z kolei czuwa nad przechyłami nadwozia w szybko pokonywanych zakrętach.

Model trafi do salonów po obu stronach Atlantyku wiosną 2011 roku. Zapraszamy do obejrzenia obszernej galerii zdjęć i filmu wideo, przedstawiającego nową serię 6 Cabriolet w ruchu.

Marcin Sobolewski

To już 25 lat - historia BMW M5 - CZYTAJ TUTAJ

25 lat BMW z napędem na 4 koła

BMW serii 5 - ogłoszenia

Więcej o: