VW zbuduje sportową hybrydę

Samochody hybrydowe nie muszą kojarzyć się jedynie z troską o środowisko. Przeciwnie, ta technologia daje spore możliwości przy tworzeniu aut o sportowym charakterze. Dostrzegł to Volkswagen i zamierza zbudować hybrydę, gdzie zużycie paliwa będzie drugorzędną kwestią

Wszystko zaczęło się od konceptu NCC (New Compact Coupe), pokazanego w tym roku w Detroit, a będącego zwiastunem nowej generacji Jetty. Zastosowano w nim prototypowy układ napędowy składający się z silnika spalinowego 1.4 TSI o mocy 150 KM i elektrycznego osiągającego 27 KM. Taka kombinacja pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s i osiągnięcie maksymalnej prędkości rzędu 227 km/h. Oczywiście dobre osiągi nie wykluczają niskiego spalania. Stosując się do zasad oszczędnej jazdy średnie zużycie paliwa wyniesie zaledwie 4,2 l/100km (co jest równoznaczne z emisją 98g CO2 /km).

Nie jesteśmy tak doświadczonym producentem hybryd, jak Toyota, czy Honda więc nie chcemy wychodzić z czymś, co inni już od dawna mają, ale pragniemy stworzyć coś nowego i wyjątkowego - powiedział magazynowi Autocar inżynier odpowiedzialny za projekt nowej Jetty Michael Hinz

Tym samym Volkswagen zapowiedział, że zbuduje "sportową" hybrydową Jettę, dla której podstawą będzie właśnie układ zaprezentowany w NCC. Oczywiście osiągi jakimi legitymuje się ten prototyp nie robią dziś na nikim wrażenia, ale wśród konwencjonalnych samochodów osobowych dostępnych w Europie to i tak rakieta (patrz zestawienie poniżej). Przypomnijmy, że Prius, Insight, czy Lexus CT 200h to auta dla "cierpliwych". Nie dajmy się zwieść sportowemu opakowaniu, Honda CR-Z nie jest w tym gronie żadnym wyjątkiem.

Według zapowiedzi hybrydowa wersja Jetty zadebiutuje na rynku w 2012 roku. Niedługo później dołączy do niej Golf Hybrid.

Zestawienie aut osobowych o napędzie hybrydowym oferowanych w Polsce:

ZOBACZ TAKŻE:

Car Of The Year - poznaj finałową siódemkę i zagłosuj na swojego faworyta

Samochody: Volkswagen Jetta - ogłoszenia

ZOBACZ TAKŻE:

Car Of The Year - poznaj finałową siódemkę i zagłosuj na swojego faworyta

Więcej o:
Copyright © Agora SA