Polacy zrobili Range Rovera

Pierwszy oficjalny egzemplarz Range Rover Sport KAHN Stage2, w całości przygotowany w Polsce zgodnie ze specyfikacją firmy KAHN Design, opuścił warsztat. Ma stanowić alternatywę dla Porsche Cayenne, czy BMW X6, czy tak jest?

Co można zrobić z Range Roverem Sport, KAHN Design pokazał już wielokrotnie. Teraz indywidualiści mogą zlecać dokonanie modyfikacji w kraju. Pierwszy polski RR zgodny ze specyfikacją, posiadający certyfikat autentyczności oraz indywidualny numer 001PL, właśnie opuścił warsztat.

Poza indywidualnym numer 001PL, polski Range Rover Sport KAHN Stage2 zyskał wiele innych elementów. Przede wszystkim auto zostało zbudowane na bazie Range Rover Sport Supercharged poddanego fabrycznemu tuningowi pakietem STORMER. To najmocniejsza wersja auta sprzed faceliftingu, napędzana doładowanym mechanicznie silnikiem V8 znanym z Jaguara XKR. Za zatrzymywanie kolosa odpowiadają wielotłoczkowe hamulce BREMBO.

Wygląd modyfikowano, wyrzucając najpierw niektóre elementy pakietu STORMER. Tak potraktowane chromowane dodatki, przedni zderzak, grill oraz spoiler dachowy. Wymieniono je na detale KAHN Design. Dołożono jeszcze spoiler COSWORTH na tylnej klapie, boczne wloty powietrza, 22 calowe felgi RS-X, na których zamontowano opony TOYO PROXES STII 285/35 R22, końcówki rur wydechowych Bullit-KAHN, a w zawieszeniu moduł obniżający nadwozie.

Równie bezwzględnie rozprawiono się z wnętrzem. Plastiki, podsufitkę i deskę rozdzielczą pokryto alcantarą. Fotele pozbawiono białej skóry na rzecz tapicerki KAHN Red Label, a każdy oryginalny zestaw tapicerki, oprócz charakterystycznych metek, zaopatrzono w imienny certyfikat. Szare listwy ozdobne konsoli pokryto czarnym lakierem fortepianowym. Do tego dołożono jeszcze kierownicę z drewnianym zwieńczeniem.

Właściciel w pewnej izolacji od świata zewnętrznego, może delektować się intymną atmosferą niepowtarzalnego sportowego luksusu - zapewnia polski Dystrybutor KAHN Design Ltd.

Egzemplarz, zdaniem twórców, zyskał "niegrzeczne" oblicze. Oprócz wymienionych już  rywali, jak Porsche Cayenne i BMW X6, odważyli się nawet na porównanie go do Bentley'a GT. Efekt końcowy widać na zdjęciach. Ciekawe, jak wy oceniacie modyfikacje i ów "niepowtarzalny sportowy luksus"?

Grzegorz Lepak

ZOBACZ TAKŻE:

Range Rover Evoque

40 lat Range Rovera

Range Rover Sport: ogłoszenia

Więcej o: