Nissan GT-R w szczegółach | Galeria

Nowy GT-R zamiast 480 KM może pochwalić się mocą 530 KM. To tyle samo ile ma jego największy rywal, czyli Porsche Turbo S

Modyfikacje jednostki napędowej dały bardzo dobre wyniki. Aktualnie GT-R może pochwalić się mocą 530 KM przy 6,400 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 612 Nm osiągalnym w zakresie od 3 200 obr./min/ do 6 000 obr./min. Dla porównania w Porsche Turbo S to odpowiednio 530 KM przy 6250-6750 obr./min. i 700 Nm 2100-4250 obr./min.

Nowy Nissan jest przy tym bardziej oszczędny, a co za tym idzie bardziej ekologiczny. Wszystko dzięki zmodyfikowanemu ECU, który pozwala teraz na bardziej precyzyjne starowanie parametrami pracy silnika.

GT-R został uzupełniony również o tzw. procedurę startową, którą można włączyć w trybie R. Co ciekawe, uruchamia się ją zupełnie jak w Porsche. Lewą nogą naciskamy hamulec, następnie prawą nogą gwałtownie uruchamiamy gaz do oporu. Pojawia się kontrolka Launch Control, co oznacza, że samochód jest gotowy do akcji. Kiedy tylko chcemy, wystarczy puścić hamulec.

Zmiany wyglądu zderzaków to nie tylko widzimisię stylistów, ale ciężka praca w tunelu aerodynamicznym. Dzięki tym wysiłkom współczynnik oporu powietrza Cd spadł z 0,272 do 0,268. Kształt zmodyfikowanego tylnego dyfuzora przyniosła efekt w postaci wzrostu siły dociskowej o 10% w stosunku do dotychczasowego modelu. W celu obniżenia masy zastosowano nowe obręcze. Uzyskane dzięki temu oszczędności wyniosły 12 kg.

Marek Sworowski


ZOBACZ TAKŻE:

Citroen DS3 Racing

 

Ogłoszenia samochodów osobowych: Nissan GT-R

Więcej o: