Zmutowany Lotus z sercem Corvette

Lekki brytyjski sportowiec z potężnym silnikiem z amerykańskiego muscle-cara? Czyżby Hennessey zbudowało idealne sportowe auto? Cóż, na pewno jest szybsze od Veyrona

Parking.moto.pl - wszystkie samochody w jednym miejscu

Serce Venoma GT to podkręcona wersja silnika LS9 - doładowanej, widlastej ósemki o pojemności 6,2 litra, którą znaleźć można w fabrycznej Corvette ZR1. Na potrzeby ekstremalnego projektu inżynierowie z Hennessey podkręcili jednostkę do 725 KM. Firma przygotowała też dwie kolejne, mocniejsze wersje z silnikiem rozwijającym moc 1000 oraz 1200 KM. W każdym przypadku, moc trafia na tylne koła za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni Ricardo.

A to wszystko w aucie ważącym niecałe 1100 kg. Do setki najmocniejsza odmiana Venoma GT rozpędza się w 2,4 sekundy i z łatwością osiąga prędkość maksymalną równą 440 km/h. Jeśli wierzyć zapowiedziom producenta to nie jedyne aspekty, w których monstrum potrafi pokonać króla prędkości - Veyrona. Przyspieszenie 0-100 mil/h zajmuje Venomowi GT 5,3 sek., 0-150 mil/h 8,9 sek., a 200 mil/h pojawia się na liczniku po 14,3 sek.

Auto o tak wielkim potencjale musi mieć świetne hamulce. Doskonale wiedzą o tym inżynierowie firmy Hennessey, którzy uzbroili Venoma w zestaw Brembo z 15-calowymi, węglowo-ceramicznymi tarczami. Koła przedniej osi zatrzymywane są przez sześciotłoczkowe zaciski, tylne - przez zaciski z czterema tłoczkami.

Hennessey zamierza produkować rocznie 10 egzemplarzy Venoma GT. 1000-konna odmiana auta kosztować ma około 600 tys. dolarów. W cenę auta wliczone jest jednodniowe zapoznanie z bestią.

 

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Więcej o: