Wiesmann gubi cylindry

Wiesmann zapowiedział montowanie innych silników w topowych modelach MF4 i MF5. Zamiast dotychczasowych 10 będą dysponować jedynie 8 cylindrami

Niewielka firma Wiesmann produkująca samochody sportowe w stylu retro korzysta z technologii BMW.? W topowych modelach MF4 i MF5 montowane były dotąd silniki V10 napędzające m.in. BMW M5. Po zapowiedziach BMW o zakończeniu produkcji tych jednostek Wiesmann został zmuszony do zmian.

Na szczęście BMW oferuje bogaty wybór silników, więc inżynierowie Wiesmanna długo nie musieli się zastanawiać. Wybór padł na podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,4 litra. W modelu MF4 będzie on osiągał moc 407 KM, co zapewni osiągi godne tej marki. Sprint 0-100 km/h zajmie 4,6 s, a prędkość maksymalna wyniesie 291 km/h.

Topowy MF5 otrzyma potwora znanego z SUVów X5 M i X6 M. Jednostka osiąga moc 555 KM i potrafi katapultować "gekona" do pierwszej setki w mgnieniu oka (3,9 s). Prędkość maksymalna to imponujące 311 km/h.

Obydwie wersje silnikowe występują zarówno z nadwoziem otwartym (Wiesmann Roadser), jak i zamkniętym (Wiesmann GT).

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes SL - cztery w jednym - ZOBACZ TUTAJ

Ogłoszenia motoryzacyjne: Porsche Panamera
Więcej o: