Parking.moto.pl - wszystkie samochody w jednym miejscu
Podobnie jak Focus, "salonowa" odmiana auta ma być modelem globalnym i w pierwszej kolejności trafi na rynki krajów rozwijających się. Ford Start jest prototypem dość odważnym i siłą rzeczy część, mniej lub bardziej rewolucyjnych rozwiązań konstrukcyjnych i stylistycznych przepadnie w trakcie projektowania wersji produkcyjnej. Wiele mówi się jednak o tym, że nieoficjalny następca Ka może odziedziczyć silnik jaki zaprezentowano pod maską konceptu.
Jest to kolejny owoc mody na popularny ostatnimi laty downsizing. Trzycylindrowa jednostka benzynowa EcoBoost o pojemności 1 litra, wyposażona została w system wtrysku bezpośredniego oraz niewielką turbinę. Zdaniem konstruktorów ten filigranowy motor osiągami nie odstaje od współczesnych, czterocylindrowych jednostek o pojemności 1.4 l, będąc przy tym nieporównywalnie łagodniejszym dla środowiska naturalnego. Emisja dwutlenku węgla do atmosfery nie przekracza w jego przypadku 100 g/km.
Do premiery auta zostały jednak cztery lata. Inżynierowie Forda niewątpliwie zdążą w tym czasie jeszcze udoskonalić filigranową konstrukcję.
ZOBACZ TAKŻE: