Abarth z wnętrzościami KTM-a

Wygląda na to, że - wbrew wcześniejszym plotkom - dwumiejscowy sportowiec budowany przez Abartha nie będzie bazował na Lotusie Elise, ale austriackim KTM-ie X-Bow

Parking.moto.pl - Wszystko o autach

Tak przynajmniej wynika z wywiadu, jaki przedstawiciel Abartha udzielił magazynowi Road&Track. W połowie roku w sieci pojawiły się informacje jakoby tuner rozważał wykorzystanie w swoim projekcie części pochodzących od Lotusa. Do poszukiwania innego dostawcy szefów włoskiej firmy zmusiły jednak koszty takiej operacji.

Częściowym dawcą ma być zatem austriacki X-Bow. Zamiast 2-litrowej jednostki Volkswagena, tylnonapędowe coupe wyposażone byłoby jednak w silnik Fiata. Najprawdopodobniej w turbodoładowanego MultiAir-a o pojemności 1.8 l. Na tylne koła miałaby trafiać moc około 180-190 KM.

Premiera dwumiejscowego Abartha z centralnie umieszczonym silnikiem planowana jest na rok 2013. Zdaniem magazynu Road&Track, firma zamierza wycenić swoje auto na około 80 tys. dolarów. Rocznie garaże włoskiej firmy miałoby opuszczać do 2000 egzemplarzy włoskiego sportowca. Produkcja miałaby trwać dwa, trzy lata.

Bartosz Sińczuk

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Koniec Europy jeszcze w tym roku

Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Więcej o: