Dyskretny szlif Citroëna C5

Jeden z bardziej charakterystycznych modeli klasy średniej pojawił się w Paryżu subtelnie odmieniony

Wszystko o Citroënie C5: parametry, osiągi, opinie

Z zewnątrz produkowana od 2008 roku C-piątka zmieniła się nieznacznie. Francuzi sięgnęli po hit mody aktualnego sezonu - diody LED, odświeżyli wygląd tylnych lamp, wprowadzili kilka nowych wzorów felg aluminiowych oraz kolorów nadwozia.

Uruchamianie silnika w Citroënie C5 e-HDI trwa 0,4 s.

Pod maską debiutuje natomiast "mikrohybryda" e-HDi, co w PSA oznacza turbodiesla połączonego z systemem start-stop i układem odzyskiwania energii. W cyklu miejskim usprawnienia te mają zaowocować 15-procentowym spadkiem zużycia paliwa. 1,6-litrowy motor wysokoprężny o mocy 110 koni współpracuje ze zautomatyzowaną, 6-biegową skrzynią i średnio zadowala się 4,6 l oleju napędowego na setkę.

Kolejna nowość to turbodiesel o pojemności 2,2 litra, połączony z automatem o 6 przełożeniach. Moc 204 koni osiąga przy 3500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 450 Nm - przy 2000 obr./min. C-piątka z tym silnikiem osiąga 100 km/h w ciągu 8,3 s (Tourer - 8,6 s) i może mknąć z prędkością 230 km/h (Tourer - 225 km/h). Średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 5,9 l/100 km dla sedana oraz 6,1 l/100 km dla wersji Tourer.

Nowy jest także podstawowy motor benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 120 koni, opracowany we współpracy z BMW i sprzęgnięty z 6-biegową przekładnią zautomatyzowaną. Ta wersja zużywa średnio 6,2 l benzyny na każde przejechane 100 km.

Na paryskim stoisku Citroëna pokazano C5 Tourer w kolorze matowej czerni. Czy taki lakier trafi na listę opcji? Odpowiedź za kilka tygodni, gdy pierwsze egzemplarze auta wyjadą na europejskie drogi.

Zień ambasadorem DS3 - ZOBACZ TUTAJ

Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - pełen relaks - CZYTAJ TEST

Samochody: Citroën - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA