Wszystko o autach marki Peugeot - dane techniczne, opinie, oceny
HR1 łączy w sobie cechy aut miejskich, coupe i SUV'ów. Jak wiele prototypów, adresowany jest do ludzi młodych i aktywnych.
Swoją drogą, zauważyliście, jak trudno producentom przyznać się, że statystyczny nabywca ich auta będzie miał 40, 50 czy 60 lat? Bo zdaje się, że tacy również mieliby z użytkowania HR1 dużo radości. Dużo szkła czy pomysłowe oświetlenie to jednak nic w porównaniu do odchylanych elektrycznie drzwi, znaczniej ułatwiających zajmowanie miejsca w środku.
Podwyższone nadwozie prototypu mierzy 3,7 m. Otrzymało stylistyczne geny nowych Peugeotów i mieści czterech pasażerów oraz 180 litrów bagażu. W przypadku złożenia tylnych siedzeń, przestrzeń bagażowa rośnie do 784 l. Na wzór modeli 3008 i 5008, podróżni rozdzieleni są wysokim tunelem.
Do napędu HR1 wykorzystano technologię HYbrid4. 1,2-litrowa turbobenzyna o mocy 110 koni napędza przednie koła, tylne zaś - 37-konny silnik elektryczny. Połączono je z 6-biegową skrzynią zautomatyzowaną. Prototyp miałby średnio zużywać 3,5 litra benzyny na każde pokonane 100 km.
Elektryzująca przyszłość - Peugeot iOn - WIĘCEJ