Paryż 2010 | Evoque - Galeria

Im bliżej oficjalnej premiery najmniejszego Range Rovera, tym więcej znamy szczegółów tego zgrabnego crossovera. Tym razem oprócz obszernej galerii producent podzielił się wiedzą na temat jednostek napędowych

Oceny, opinie, osiągi: wszystko o samochodach na PARKING.MOTO.PL

Już po zdjęciach widać, dlaczego koncepcyjny Land Rover LRX jedną szybką decyzją zarządu stał się Range Roverem. Evoque mimo niewielkiego wzrostu w pełni zasługuje na bycie luksusowym crossoverem. Poza tym, ta zmiana pomogła w zachowaniu tylu elementów z prototypu, ile to tylko było możliwe. To oczywiście musi odbić się na cenie, ale przecież nie ma nic za darmo.

Jeśli chcemy mieć nowoczesny i stylowy samochód, to musimy za niego więcej zapłacić. Ile? Na razie wiadomo, że ceny będą zaczynać się od około 30 tys. funtów w Wielkiej Brytanii i około 35 tys. euro na kontynencie. To o połowę więcej, niż kosztuje podstawowa wersja Freelandera 2, i nieco mniej, niż trzeba zapłacić za Discovery LR4. Co za to otrzymamy?

Pod maskę trafią dwa turbodiesle o pojemności 2,2 l. Podstawowa jednostka osiąga 150 KM i ma oferować przede wszystkim ekonomiczną jazdę emitując zaledwie 130 g CO2 na km w wersji 4x2 i 145 g/km w wersji 4x4. O mocniejszej wersji wiadomo jedynie, że ma 190 KM. Moim zdaniem do charakteru auta zdecydowanie bardziej będzie pasował benzyniak 2,0 l. wyposażony w turbinę, wtrysk bezpośredni i zmienne fazy rozrządu, dzięki czemu oferuje kierowcy 240 KM.

Debiut wersji produkcyjnej nastąpi podczas salonu paryskiego, ale na rozpoczęcie sprzedaży trzeba będzie poczekać do lata przyszłego roku.

Marcin Lewandowski

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Jeep Patriot po zmianach - ZOBACZ TUTAJ


Samochody: Land Rover Freelander - ogłoszenia

Więcej o: