Paryż 2010 | Pierwszy Saab z wtyczką

Ozdobą paryskiego stosika z pewnością będzie nowe wydanie 9-5, ale Szwedzi chcą także przecierać szlaki w segmencie wtyczkowozów. Na bazie 9-3 SportWagon powstała elektryczna odmiana ePower

Wjedź na PARKING moto.pl! - opinie, ogłoszenia, dane techniczne, ceny

Na szwedzkie drogi wyjedzie w przyszłym roku 70 egzemplarzy Saaba 9-3 ePower. Jego przednie koła napędzać będzie 184-konny motor elektryczny, połączony z litowo-jonowymi bateriami, umieszczonymi w okolicach zbiornika paliwa. Układ napędowy to efekt współpracy Saaba z firmami: Boston Power (akumulatory), Electroengine, Innovatum i Power Circle.

Saab obiecuje, że elektryczny 9-3 przyspiesza do setki w 9,5 s i rozpędza się maksymalnie do 150 km/h. W pełni naładowane akumulatory pozwalają pokonać mu dystans 200 km, a ładowanie z domowego gniazdka trwa do 6h.

Wersja ePower wygląda jak zwykły 9-3. W kabinie pojawiła się inna dźwignia zmiany biegów, elektryczny hamulec postojowy oraz dodatkowe wskaźniki elektrycznego napędu.

- W 2015 roku sprzedaż elektrycznych samochodów przekroczy barierę 0,5 miliona sztuk i Saab chce mieć swój udział w tym ważnym segmencie - mówi Jan Ake Jonsson, szef Saaba.

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Nowe silniki w Saabach - ZOBACZ TUTAJ

Lane Assist - zawsze skuteczny? - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Saab - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.