Paryż 2010 | Fisker Karma gotowy

Na paryskich targach Fisker pokaże pierwszy produkcyjny egzemplarz swojej hybrydowej limuzyny

Wszystkie samochody w jednym miejscu: parking.moto.pl

Amerykański producent długo zwodził nabywców. Niektórzy wątpili, że Karma w ogóle powstanie. Na paryskich targach ma wreszcie pojawić się produkcyjny egzemplarz modelu.

Sercem Fiskera jest 2-litrowy motor benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, wspomagający dwa silniki elektryczne. Zespół napędowy generuje moc 408 koni i 1300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Efekt? 5,9 s do setki i prędkość maksymalna ograniczona do 200 km/h.

Karma jest hybrydą z wtyczką. Zasięg litowo-jonowych baterii wynosi 80 km, a po zaprzęgnięciu do pracy benzynowego motoru auto przejedzie 480 km. Dzięki temu średnie zużycie paliwa ma wynieść 2,5 l/100 km. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.

Pomysłodawca Karmy - Henrik Fisker - w przeszłości odpowiadał za projekty takich aut jak BMW Z8 czy Aston Martin DB9. Czyżby szykowała się rewolucja w segmencie luksusowych, czterodrzwiowych coupe? Zobaczymy niebawem.

Marcin Sobolewski

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Toyota RAV4 na baterie - ZOBACZ TUTAJ

Elektryzująca przyszłość - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Ferrari - ogłoszenia

Więcej o: