Mercedes odkłada kompresory do lamusa

W dobie silnego nacisku na obniżanie zużycie paliwa, nawet Stuttgart uznał wyższość turbiny nad kompresorem

Wszystko o autach - dane techniczne, oceny, opinie

W ofercie Mercedesa pozostały już tylko pojedyncze egzemplarze samochodów z silnikami wyposażonymi w kompresory. Te wyparła technologia CGI. W dużym skrócie oznacza ona bezpośredni wtrysk paliwa lub bezpośredni wtrysk paliwa plus turbodoładowanie. Czym spowodowana jest ta zmiana?

Mercedes tłumaczy, że w kontekście silnego nacisku na ograniczenia emisji CO2, turbodoładowanie okazuje się lepszym rozwiązaniem. Pytanie tylko, dlaczego niemiecki producent tak długo zwlekał z tą decyzją...? Sytuacja ta przypomina sprawę volkswagenowskich pompowtryskiwaczy, które i tak w końcu ustąpiły miejsca technologii Common Rail. Z drugiej jednak strony "Tylko krowa nie zmienia poglądów".

Zmiana polityki dotyczy również silników AMG - czytaj tutaj

Marek Sworowski

Diesel w AMG? - ZOBACZ TUTAJ

Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Więcej o: