A-klasa pod napięciem

W gamie modelowej Mercedesa pojawiło się kolejne, w pełni elektryczne auto. Z linii produkcyjnej fabryki w Rastatt zjechały pierwsze egzemplarze A-klasy z dopiskiem E-CELL

Wszystko o Mercedesie A-klasa: dane techniczne, opinie, ceny

Gdyby nie naklejki, którymi obficie ozdobiono demonstracyjny egzemplarz trudno byłoby rozpoznać, że mamy do czynienia z zupełnie nową odmianą A-klasy. Panele nadwozia są identyczne, układ wnętrza pozostał niezmieniony. Nie skurczył się nawet bagażnik, który wciąż ma pojemność 435 litrów. Tym co może zdradzić zasilanego z gniazdka Mercedesa jest natomiast brak końcówki układu wydechowego.

Auto napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM (z możliwością chwilowego "wyciśnięcia" 95 KM), produkującym 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do setki wtyczkowóz rozpędza się w czasie 14 sekund i pozwala podróżować z prędkościami dochodzącymi do 150 km/h. Teoretycznie możnaby jechać szybciej, ale inżynierowie założyli autu elektroniczny kaganiec, by zasilające silnik baterie nie rozładowywały się zbyt szybko.

Zestaw litowo-jonowych akumulatorów (36 kWh) znajduje się pod podłogą kabiny pasażerskiej. Producent zarzeka się, że w pełni naładowany pozwala na pokonanie dystansu ponad 200 km. Kolejne 100 km można przejechać po podłączeniu A-klasy na 8 godzin do domowego gniazdka. Czas ten można znacznie skrócić (do 3 godzin) wybierając specjalną stacji ładowania.

Mercedes wyprodukuje 500 sztuk elektrycznej A-klasy, które trafią na zasadach leasingu do wybranych klientów w Europie.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes A-klasa Special Edition 2009

Nowy CLS z bliska | Galeria

Wszystko o samochodach Hyundai: PARKING.MOTO.PL

Więcej o: