Paryż 2010 | Nowe serce Giulietty

Urodziwy kompakt Alfy Romeo już niebawem dostępny będzie z nowym silnikiem i nową przekładnią

Wszystko o Alfie 159: parametry, osiągi, oceny

Gwiazdami włoskiego stoiska będą: 2-litrowy turbodiesel JTDm o mocy 140 koni oraz 1,4-litrowy motor benzynowy MultiAir, połączony z dwusprzęgłową skrzynią TCT.

MultiAir, czyli elektryczno-hydrauliczny system sterowania zaworami dolotowymi, umożliwia swobodne regulowanie czasu ich pracy. Komputer może nawet kilkakrotnie je zamykać i otwierać w czasie jednego cyklu.

Ze 140-konnym turbodieslem, Giulietta ma zużywać średnio 4,5 l/100 km i emitować 119 gramów dwutlenku węgla na kilometr.

Kolejna nowość - dwusprzęgłowa przekładnia TCT - będzie współpracować zarówno ze 170-konnym silnikiem 1.4 MultiAir, jak i z turbodieslem 2.0 JTDm o tej samej mocy.

Walorem nowej skrzyni ma być nie tylko wygoda użytkowania, ale i obniżone zużycie paliwa oraz emisja spalin. Wyposażona w nią Giulietta 1.4 MultiAir, w połączeniu z systemem start-stop, może pochwalić się wynikiem 121 gramów CO2 na kilometr.

Marcin Sobolewski

Alfa 159 w teście - sprawdzi się w policyjnej służbie?

312 razy Alfa Romeo - wielki zlot w Wielkiej Brytanii - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Alfa Romeo 159 - ogłoszenia

Więcej o: