Paryż 2010 | Porsche 911 GTS

Porsche aktualnie oferuje 18 różnych wersji 911-ki. To sprawia, że nawet osoby z branży mają kłopoty z ich odróżnieniem. Sprawy nie ułatwia kolejna nowość - model GTS

Wszystko o Porsche 911: parametry, osiągi, opinie

Dziewiętnasta odmiana Porsche 911 nosi przydomek GTS. To wersja, która wypełni lukę pomiędzy Carrerą S (385 KM) i GT3 (435 KM). Co to oznacza?

Za osiągi odpowiada sprawdzona jednostka o pojemności 3,8 l, która w tej wersji dysponuje mocą dokładnie 408 KM. Silnik jest nie tylko mocniejszy, ale również bardziej elastyczny od tego montowanego w Carrerze S. Maksymalny moment obrotowy 420 Nm jest uzyskiwany przy 4 200 obr./min. zamiast 4 400 obr./min. Wszystko to powoduje, że 911 GTS pierwsze 100 km/h osiąga już po 4,2 s, a prędkość maksymalna to 304 km/h. Co ciekawe, średnie spalanie wynosi przy tym zaledwie 10,2 l/100 km/h

Czy to wam coś przypomina? Wystarczy dobrze poszperać w zeszłorocznych premierach, aby odnaleźć limitowane Porsche 911 Sport Classic, które było wyposażone właśnie w taki silnik - czytaj tutaj.

Jednostka napędowa nie jest jednak jedyną rzeczą, która powinna przyciągnąć klientów właśnie do wersji GTS. To również oryginalny wygląd, który podkreślają nowe elementy stylistyczne takie jak zderzaki, naklejki oraz wydech wkomponowany w dyfuzor, które zamontowano na karoserii z Carrery 4.

Auto zadebiutuje w Paryżu jednocześnie w dwóch wersjach: coupe i kabriolet.

 

Marek Sworowski

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Lancia Musa 1.6 Multijet w teście - WIĘCEJ

271 koni w "pięćsetce" - ZOBACZ TUTAJ

Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Więcej o: