Paryż 2010 | Focus ST bez tajemnic

Paryskie stoisko Forda zelektryzuje pomarańczowy Focus ST. Za jego wielkim, pozbawionym zbędnych dekoracji grillem kryje się 247-konny motor EcoBoost

Wszystko o Fodzie Mondeo: parametry, osiągi, opinie

Przyprawiony na ostro Focus przyciąga wzrok nie tylko wyjątkową barwą nadwozia. Dodatkowe wloty powietrza, 19-calowe alufelgi z niskoprofilowymi oponami oraz podwójna końcówka wydechu wystająca spod tylnego zderzaka dają do zrozumienia, że mamy do czynienia z kompaktem o sportowych ambicjach. Na desce rozdzielczej zagościły wstawki imitujące włókno węglowe, a na fotelach - przeszycia nawiązujące do koloru karoserii.

Co pod maską? Ford robi użytek ze swojej nowej rodziny turbodoładowanych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Focus ST otrzyma 2-litrowe serce o mocy 247 koni, gwarantujące przyspieszenie do setki w niewiele ponad 6 s. W porównaniu z Mondeo, S-Max'em i Galaxy, popracowano tu również nad doznaniami akustycznymi.

Focus nie zamierza oddawać tytułu najlepiej prowadzącego się auta w klasie. By sprostać możliwościom silnika, wersja ST otrzyma usztywnione zawieszenie oraz wydajniejsze hamulce.

Podobnie jak "cywilny" Focus, wersja ST trafi na wszystkie rynki w niemal identycznej formie. Termin premiery wyznaczono na 2012 rok. Wcześniej, wiosną 2011 r. na drogi wyjadą słabsze odmiany modelu.

Marcin Sobolewski

Król zdetronizowany! - Fiesta popularniejsza niż Golf - ZOBACZ TUTAJ

Mondeo nowym wzorcem klasy średniej? - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Ford Fiesta - ogłoszenia

Więcej o: