Paryż 2010 | Boski kompakt Citroena

Citroen pokazał oficjalnie zdjęcia produkcyjnej wersji swojego drugiego modelu z linii "deesse". Wygląda na to, że wejście tym modelem do klasy premium nie będzie problematyczne

Wszystko o samochodach Citroen: PARKING.MOTO.PL

Z pozoru wygląda jak zwykły kompaktowy hatchback i chociaż ma z takim wiele wspólnego, to sam stoi już oczko wyżej. Konstrukcję DS4 oparto na modelu C4 kolejnej generacji. Zaraz, zaraz, przecież następcy C-czwórki jeszcze nie ma na rynku. No właśnie, to nowy C4 powstanie na tej samej płycie podłogowej, co DS4.

Kompaktowa "bogini" (fr.: deesse) mierzy 4,27 m długości, 1,81 m szerokości i aż 1,53 m wysokości. Rozmiary są dość typowe dla tej klasy aut, gdyby nie ostatni rozmiar. DS4 jest aż o 7 cm wyższy od obecnej generacji C4, a to oznacza, że Citroen postawił na komfort i wygodę pasażerów, a nie na maksymalne obniżenie środka ciężkości.

Mimo, że auto jest dość wysokie, to linia nadwozia została bardzo zgrabnie poprowadzona. Szkoda jedynie, że zamiast pozostać przy koncepcji stylistycznej pokazanej w prototypie DS High Rider (zobacz tutaj), Citroen zdecydował się upodobnić tył DS4 do opatrzonego już Seata Leona, czy Alfy Romeo Giulietty. Dotyczy to nie tylko kształtu tylnej części nadwozia, ale także tylnych drzwi z klamkami ukrytymi w ramkach okiennych.

Z zewnątrz o aspiracjach do klasy premium świadczą głównie wszechobecne listwy pokryte lśniącym chromem, ale o tym jak poważnie Citroen podszedł do tematu będziemy mogli przekonać się dopiero zaglądając do środka. Modele serii DS otrzymały zupełnie nową stylistykę. Nie ma mowy o przejęciu ze "zwykłych" modeli deski rozdzielczej, czy kierownicy. Fotele pokryte są skórzaną tapicerką ułożoną w ciekawy wzór (dostępną także w wersjach dwukolorowych), deska rozdzielcza pokryta jest skórą, co w tej klasie w zasadzie się nie zdarza, a wiele innych elementów wykończenia wnętrza zaskakuje swoim wyglądem (zobacz tutaj).

Pod maską będzie można znaleźć jeden z pięciu silników. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe 1.6 skonstruowane we współpracy z BMW osiągające 120, 155 lub 200 KM. Pozostałe dwa, to znane od lat silniki wysokoprężne HDI o mocy 110 (1.6) i 163 KM (2.0). Obydwie wyposażono w filtr FAP, dzięki czemu bez problemu spełniają normy czystości spalin Euro 5. Wszystkie silniki mogą być łączone z sześciobiegową skrzynią ręczną, lub zautomatyzowaną ESG.

Trzeba wspomnieć, że nie zabraknie w ofercie także wersji "ekologicznej". DS4 z silnikiem HDI 110 ze skrzynią ESG będzie wyposażony w system Start-Stop i alternator odzyskujący energię podczas hamowania. Ma to obniżyć spalanie o 15%.

Światowa premiera Citroena DS4 nastąpi podczas salonu samochodowego w Paryżu. Do sprzedaży auto trafi z początkiem przyszłego roku.

Zapraszamy do obszernej galerii zdjęć nowego Citroena DS4.

Marcin Lewandowski


Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Kolejny milion Toyot do serwisu - ZOBACZ TUTAJ


Samochody: Citroen C4 - ogłoszenia

Więcej o: