Peugeot 3008 Hybrid4

Już niedługo do salonów Peugeota trafi pierwsza seryjnie produkowana hybryda, której sercem jest silnik wysokoprężny. Zdaniem przedstawicieli francuskiej firmy, 3008 Hybrid4 na przejechanie 100 km potrzebować będzie średnio tylko 3,8 litra oleju napędowego

Wszystko o Peugeocie 3008 - dane techniczne, oceny, opinie

Pod maską francuskiego crossovera pracuje całkiem zwyczajny, 2-litrowy diesel o mocy 163 KM. Jest on odpowiedzialny za napędzanie kół osi przedniej. Nowością jest natomiast 37-konny silnik elektryczny, który porusza kołami tylnymi. Energię czerpie z zestawu nikowo-metalowo-wodorkowych akumulatorów umieszczonych pod podłogą bagażnika, które to z kolei napełniane są w procesie odzyskiwania energii z hamowania.

Auto jest pełną hybrydą. Oznacza to, że może poruszać się wykorzystując silnik spalinowy, elektryczny lub oba jednocześnie. Dzięki temu Hybrid4 jest też pierwszą, czteronapędową odmianą modelu 3008.

Kierowca będzie mógł w pewnym stopniu kontrolować działanie hybrydowego układu, w zależności od chwilowych potrzeb czy warunków panujących na drodze. Za pomocą specjalnego pokrętła, znajdującego się w konsoli centralnej, będzie on mógł wybrać jeden z czterech predefiniowanych trybów działania systemu.  Poza domyślnym położeniem "Auto", są jeszcze "ZEV", "4WD" oraz "Sport".

W trybie "ZEV" (od Zero Emission Vehicle) auto stara się możliwie długo jechać z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. Diesel uruchamiany jest tylko w przypadku długotrwałego, mocnego przyspieszania. "4WD" stworzono do jazdy w trudnych warunkach lub po śliskiej nawierzchni. W tym trybie oba źródła napędu starają się współpracować w celu utrzymania jak najlepszej przyczepności. W ostatnim z trybów - "Sport", ekologia schodzi na drugi plan. Najważniejsza jest frajda z jazdy. Wybierając tę opcję, kierowca otrzymuje pełną moc całego układu hybrydowego. To 200 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku 3008 pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 8,8 sek. i podróżowanie z prędkościami dochodzącymi do 209 km/h.

W trybie "Auto", wszystkie systemy pracują w celu zapewnienia możliwie optymalnego zużycia paliwa. Zdaniem producenta, na przejechanie 100 km hybrydowy crossover będzie potrzebował średnio zaledwie 3,8 litrami oleju napędowego.

Auto zaprezentowane zostanie podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu. Do europejskich salonów trafić ma wiosną przyszłego roku.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 3008 - Za kierownicą - ZOBACZ TUTAJ

Parking.moto.pl: samochody czekają na Ciebie

Więcej o: