Żegnajcie, pompowtryskiwacze!

105-konny silnik 1.6 TDI zastępuje pod maską Skody Superb wariant 1.9 TDI o tej samej mocy. Niebawem model pojawi się również w Polsce

Wszystko o Skodzie Superb: parametry, osiągi, opinie

Podobnie jak w Octavii, sprawdzony turbodiesel z pompowtryskiwaczami o pojemności 1,9 litra zostanie zastąpiony 1,6-litrową jednostką z zasilaniem typu common rail. Kierowcy mają docenić nie tylko wyższą kulturę pracy nowego silnika, ale i mniejszy apetyt na olej napędowy (średnio 6,2 l/100 km dla Superba liftback i 6,3 l/100 km dla wersji kombi).

"Stary" turbodiesel osiągał moc 105 koni przy 4 000 obr./min i maksymalny moment 250 Nm przy 1 900 obr./min. Nowy motor legitymuje się taką samą mocą przy 4 400 obr./min i takim samym maksymalnym momentem obrotowym, ale dostępnym w zakresie 1 500 - 2 500 obr./min. Obydwa silniki współpracują z 5-biegową skrzynią ręczną.

Superb 1.6 TDI w wersji liftback rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 12,5 s i osiąga maksymalnie prędkość 187 km/h. Kombi na osiągnięcie setki potrzebuje o 0,1 s więcej i może mknąć z prędkością 185 km/h. Emisja dwutlenku węgla obydwu odmian wynosi odpowiednio 130 i 133 g/km.

Jesienią do salonów trafi Skoda Superb Greenline II, napędzana przez wspomniany silnik 1.6 TDI i wyposażona w system start-stop. Więcej przeczytasz o niej tutaj.

Marcin Sobolewski, źródło: Samar

Skoda Superb Combi - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ

Dlaczego Polacy nie lubią Skody? - ZOBACZ TUTAJ

Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Więcej o: