Czy Koenigsegg zdetronizuje Bugatti?

Kiedy szef Koenigsegga dowiedział się o nowym rekordzie prędkości ustanowionym przez Veyrona Super Sport, miał rzekomo powiedzieć: "Myślałem, że pojadą znacznie szybciej". Czyżby Szwedzi szykowali się do zdetronizowania potwora Bugatti?

Parking.moto.pl - oceniaj, oglądaj, porównuj samochody

Koenigsegg był już kiedyś królem prędkości wśród aut produkcyjnych. W 2005 roku, na torze testowym Fiata, model model CCR uzyskał średnią prędkość dwóch przejazdów równą 387,9 km/h, bijąc tym samym siedmioletni rekord należący do McLarena F1. Wygląda na to, że szefowie szwedzkiej firmy zapragnęli ponownie wspiąć się na szczyt, a narzędziem, które posłuży do realizacji tego celu ma być model Agera. Christian von Koenigsegg zapewnia, że auto jest gotowe stanąć w szranki z Veyronem, narzeka tylko na brak miejsca odpowiedniego do przeprowadzenia próby.

Ekipa Bugatti ma do dyspozycji świetny tor testowy Volkswagena, którego z oczywistych względów nam nie użyczy. Kiedyś, zanim powstał Veyron, pewnie moglibyśmy z niego skorzystać. Teraz nie mamy na to szans.

Szef Koenigsegga wydaje się dziwnie spokojny o wynik Agery. Albo wspaniale blefuje, albo jest świadom jak "mocna" jest to maszyna. Jednak jeśli wziąć pod uwagę suche liczby, nie wygląda to zbyt różowo. Veyron napędzany jest 8-litrowym, poczwórnie turbodoładowanym W16 o mocy 1200 KM oraz 1500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik szwedzkiego pretendenta ma osiem cylindrów w układzie V, dwie turbosprężarki, moc "zaledwie" 910 KM i "tylko" 1000 Nm maksymalnego momentu.

Jakiego asa trzyma w rękawie Koenigsegg? Mamy nadzieje, że już wkrótce się o tym przekonamy. Obecny, lądowy rekord prędkości samochodu produkcyjnego, ustalony przez wspomnianego Veyrona Super Sport wynosi 431 km/h. Czekamy na szwedzką ripostę.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Bugatti Veyron na wypasie - ZOBACZ TUTAJ

Wjedź na PARKING moto.pl! - opinie, ogłoszenia, dane techniczne, ceny

Więcej o: