Nowy Ford Explorer | Galeria

Jest tańszy i oszczędniejszy od poprzednika, a do tego ma zamiar być najpopularniejszym SUV'em w USA

Explorer przez lata dzierżył tytuł najlepiej sprzedającego się SUV'a w USA. W ostatnich latach sprzedaż modelu spadła, ale nowa odsłona ma to zmienić. Bronią w walce o klienta będą przede wszystkim oszczędniejsze silniki, w tym turbodoładowane EcoBoost o pojemności 2 i 3,5 litra. Wszystkie będą współpracować z 6-biegowymi automatami.

Na razie do oferty trafi 4-cylindrowa jednostka EcoBoost o pojemności 2 litrów, mocy 237 koni przy 5 500 obr./min i 340 Nm maksymalnego momentu przy 1 750 - 4 000 obr./min oraz wolnossąca V-szóstka (290 KM przy 6 500 obr./min i 345 Nm przy 4 000 obr./min). Ford chwali się, że ta ostatnia jest o 20% bardziej oszczędna od porównywalnej wersji poprzednika. Niebawem pojawi się najmocniejszy wariant, zasilany 355-konnym motorem EcoBoost o pojemności 3,5 litra. Zawiedzeni mogą być tylko fani V-ósemek, bowiem żadna nie trafi pod maskę nowego Explorera.

Silnik najsłabszego modelu napędza jedynie przednie koła, a wersja V6 może opcjonalnie zostać wyposażona w dołączany napęd na 4 koła, bazujący na rozwiązaniach z Land Rovera. Ford chce imponować nie tylko ekologicznymi zapędami, ale i listą wyposażenia. Trafi na nią m.in. system monitorowania martwej strefy, kontroli zakrętów czy aktywny tempomat.

Mówi się, że nowy Explorer będzie o około 1 000 dolarów tańszy od poprzednika (aktualna cena: 29 280$).

Król zdetronizowany! - Fiesta popularniejsza niż Golf - ZOBACZ TUTAJ

Mondeo nowym wzorcem klasy średniej? - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Ford Fiesta - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA