Alpina B5 Bi-Turbo z bliska

Polujesz na najnowsze BMW serii 5 ze znaczkiem M? Być może wystarczy przeanalizować ofertę Alpiny i przejechać się jej nowy modelem - B5 Bi-Turbo

Alpina B5 Bi-Turbo bazuje na seryjnym modelu 550i , napędzanym podwójnie doładowanym silnikiem V8. Podobne rozwiązanie ma trafić także pod maskę najnowszej M-piątki.

Tuner wycisnął z 4,4-litrowego motoru 507 koni (przy 5500 obr./min) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego w zakresie 3000-4750 obr./min). Płynie on do tylnych kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu ZF o zmienionej charakterystyce. Seryjna jednostka BMW 550i osiąga moc 407 koni przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie 1750-4500 obr./min.

B5 Bi-Turbo osiąga setkę w 4,7 s i dobija maksymalnie do 306 km/h. Alpina nie omieszkała pochwalić się również zużyciem paliwa, które w cyklu mieszanym ma wynieść 10,7 l/100 km.

Z zewnątrz "piątka" otrzymała pakiet ospojlerowania oraz 20-calowe felgi w kształcie charakterystycznym dla tunera. Za kołami kryją się 375-milimetrowe tarcze hamulcowe.

Historia firmy Alpina sięga lat 60. ubiegłego wieku. Na początku jej działalność ograniczała się do produkcji wzmocnionych silników oraz wsparcia BMW w wyścigach. W 1975 roku ruszyły punkty sprzedaży tunera, a w 1983 roku zyskał on status producenta samochodów. Pięć lat później wycofał się z udziału w sportach samochodowych, ale do dzisiaj produkuje przyprawione na ostro "beemki".

Używane BMW 5 (E39) - ZOBACZ, JAK SIĘ SPRAWUJE

Samochody: BMW 5 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.