Nowe diesle w Merivie

Około 37% sprzedanych Opli Meriva napędzana jest silnikami wysokoprężnymi. Aby ich udział jeszcze wzrósł, Opel poszerzył ofertę silników o kolejne trzy wersje mocy

Jeszcze żaden minivan Opla nie cieszył się dotąd takim zainteresowaniem, co nowa Meriva. Jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży w czerwcu dilerzy z całej Europy przyjęli 30 tys. zamówień. Być może dlatego zdecydowano się tak szybko poszerzyć ofertę o kolejne silniki.

Silniki same w sobie nie są żadną nowością, to dobrze znane jednostki wysokoprężne 1.3 CDTI i 1.7 CDTI tyle, że w nowych wersjach mocy. Meriva debiutując oferowała je z mocą odpowiednio 75 i 100 KM. Mniejsza jednostka będzie teraz dostępna w wersji ecoFLEX, osiągając 95 KM i 180 Nm momentu obrotowego w zakresie 1750-3500 obr/min. Współpracuje on z pięciostopniową skrzynią ręczną i może pochwalić się średnim zużyciem na poziomie 4,5 l/100km (CO2: 119g).

Większy diesel 1.7 CDTI zyska dwie wersje mocy: 110 KM i 280 Nm (1750-2500 obr/min) oraz 130 KM i 300 Nm (2000-2500 obr/min). Jest on łączony z sześciobiegową skrzynią manualną, a średnie zużycie zamyka się w granicach 5,2 l/100km (CO2: 138g).

W przyszłym roku Meriva zostanie wyposażona w system Start-Stop, a miłośnicy LPG będą mogli nabyć ten model z fabryczną instalacją.


Silniki diesla w Oplu Marivie

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Opel Meriva | ceny - ZOBACZ TUTAJ

Więcej o: