Audi R8 z mniejszym silnikiem

Chociaż mniejszym, w tym przypadku wcale nie znaczy małym. Dotąd otwarta wersja "erki" dostępna była wyłącznie z jednym silnikiem - potężnym V10 o mocy 525 KM. Jesienią do salonów Audi wjedzie słabsza odmiana Spydera

Chociaż producent nie powinien narzekać na zainteresowanie supersportowym kabrioletem, cena prawie 160 tys. euro mogła działać odstraszająco, przynajmniej na część klientów. Szefowie Audi wpadli więc na pomysł, by rozszerzyć ofertę o auto z mniejszym i tańszym silnikiem, dobrze z resztą znanym z wersji coupe. Nie ukrywamy, że decyzja ta bardzo nas ucieszyła. Teraz na piekielne cabrio z Ingolstadt nie będziemy musieli odkładać przez 50 lat, ale o kilka lat krócej.

Mniejsze serce nie oznacza, że auto stanie się zawalidrogą. Zamiast V10, tuż za oparciami foteli drzemać będzie silnik V8 o pojemności 4,2 l, mocy 420 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym równym 430 Nm. Do setki słabsza odmiana Spydera rozpędza się w ciągu 4,8 sek. i potrafi osiągnąć prędkość maksymalną równą 299 km/h.

W europejskich salonach, R8 z mniejszym silnikiem powinno pojawić się jesienią. Cena? W Niemczech za auto trzeba będzie zapłacić około 120 tys. euro. Oznacza to, że wybierając cabrio z V8-ką klienci będą mogli zaoszczędzić równowartość ponad 160 tys. zł. Nie mamy wątpliwości, że znajdzie się wielu chętnych.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi R8 GT - oficjalnie - ZOBACZ TUTAJ

Audi R8 V10 | Test wideo

Samochody: Audi R8 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA