Venom GT - pogromca Veyrona

1217 KM, 1540 Nm, 2,4 s, 440 km/h i 1 milion dolarów to najkrótsza charakterystyka Venoma GT

Po wielu miesiącach prac nad prototypami Hennessey zaprezentował pierwszy produkcyjny egzemplarz swojego bolidu. Dotychczas firma ta zajmowała się tuningiem amerykańskich i europejskich samochodów, między innymi wzmacnianiem sportowych Chevroletów i Cadillaków. John Hennessey, prezes i właściciel, nazwał swoje nowe dzieło "spełnieniem dziecięcego marzenia". Venom GT to połączenie tradycji amerykańskich V-ósemek z brytyjskim doświadczeniem w budowaniu sportowych wozów.

Pod karoserią zapożyczoną od Lotusa Elise drzemie centralnie umieszczony silnik V8 z Chevroleta Corvette ZR1, wspomagany kompresorem lub dwiema turbinami (pierwotnie miał to być motor V10 z Dodge'a Vipera). Połączono go z 6-biegową ręczną skrzynią wprost z Forda GT, która przenosi moment obrotowy na tylne koła. Auto waży zaledwie 1156 kg (zatankowane 1218 kg), a wszystko dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego.

W połączeniu z mocą ponad 1200 koni oraz 1540 Nm maksymalnego momentu obrotowego, którymi legitymuje się najmocniejszy Venom GT, powstała drogowa broń masowego rażenia. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 2,4 s i maksymalna prędkość 440 km/h mówią same za siebie. Dla mniej wymagających przewidziano wersje o mocy 725 i 1044 koni mechanicznych. W przypadku tej ostatniej wskazówka prędkościomierza mija setkę po 2,9 s i dobija maksymalnie do 416 km/h. W wytracaniu prędkości pomagają 6-tłoczkowe zaciski Brembo i 15-calowe, ceramiczne tarcze hamulcowe, skryte za 20-calowymi felgami.

Produkcją Venoma zajmie się zakład w Silverstone w Wielkiej Brytanii. Plany zakładają wytwarzanie 10 egzemplarzy rocznie. Ich ceny będą się wahać od 600 tysięcy do 1 miliona dolarów.

Marcin Sobolewski

Ariel V8 - stalowe nerwy mile widziane - ZOBACZ TUTAJ

Legenda srebrnej strzały - WIDEO

Samochody: BMW 850 - ogłoszenia

Więcej o: