Peugeot 308 GTi

Peugeot przypomniał sobie o klasie małych samochodów sportowych i postanowił ostro odpowiedzieć na Volkswagena Golfa GTI

Peugeot ma już model sportowy w postaci RCZ. Do jego napędu używany jest silnik benzynowy 1.6 turbo w dwóch wariantach mocy: 156 i 200 KM. Mając już tak mocną jednostkę szkoda by było nie wykorzystać jej w innych modelach i nie stworzyć np. 308 GTi. Peugeot na szczęście skorzystał z tej opcji dzięki czemu powstała francuska odpowiedź na Golfa GTI.

Wygląd 308-ki nie jest bojowy, ale Peugeot zrobił ile się dało. Wersja GTi otrzymała 18-calowe felgi, spoiler nad tylną klapą i podwójny wydech. W środku na kierowcę czeka sportowa kierownica i białe tarcze zegarów.

Silnik Peugeota, łączony z sześciobiegową skrzynią ręczną, ma całkiem dobrą charakterystykę. Maksymalną moc 200 KM osiąga w zakresie 5500-6800 obr/min, a moment obrotowy o wartości 275 Nm dostępny jest w zakresie 1700-4500 obr/min, co powinno przełożyć się na niemal wzorową elastyczność. Niestety nie widać tego na papierze. Peugeot 308 GTi przyspiesza do setki w 7,7 s, co w stosunku do 6,9 s w Golfie GTI wydaje się wiecznością.

Pocieszeniem może być średnie zużycie paliwa wynoszące 6,9 l/100km i emisja CO2 na poziomie 159 g/km, co w niektórych krajach pozwala na uzyskanie ulgi ekologicznej. Ale czy w GTi naprawdę o to chodzi?

Peugeot 308 GTi będzie miał swoją premierę we Francji 10 czerwca, a ceny będą zaczynać się od 26 900 euro.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot RCZ | Pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ

Więcej o: