Piękne BMW M3 na sprzedaż

Oryginalnie zachowana M-trójka E30 to chyba marzenie każdego prawdziwego fana BMW. W sieci właśnie pojawiła się oferta sprzedaży egzemplarza z przebiegiem zaledwie 47 tys. mil

Zaprezentowana w 1982 roku "trójka" bez wątpienia należy do grona motoryzacyjnych ikon lat 80. Doskonałe silniki i właściwości jezdne pomogły jej utrzeć nosa Mercedesowi, który rok później pokazał swoją małą limuzynę - 190-kę. To BMW udało się trafić w gusta młodych i dobrze zarabiających. Na koncie ma nawet role w filmach, m.in. "Ptaszek na uwięzi" czy "Gliniarz z Beverly Hills".

Pod maskę cywilnych wersji trafiały benzynowe silniki o mocy od 102 (316i) do 197 KM (333i) oraz diesle, rozwijające 86 lub 115 KM (324d lub 324td). W 1986 roku produkcja modelu pokonała barierę miliona sztuk, a w 1991 roku wersja coupe i sedan (2 i 4 drzwi) ustąpiła miejsca nowej generacji - E36. Kombi i kabriolet produkowane były jeszcze - odpowiednio - do 1993 i 1994 roku. Łącznie z taśm zjechało ponad 2,2 miliona egzemplarzy BMW serii 3.

Zupełnie osobny rozdział to BMW M3 , którego produkcja ruszyła w 1985 roku. Znacznie zmodyfikowana karoseria z cywilną odmianą dzieliła tylko maskę i dach. Do napędu auta posłużyła rzędowa "czwórka" o pojemności 2,3 lub 2,5 litra i mocy 195-238 koni, połączona z 5-biegową skrzynią Getrag. 195-konna wersja osiągała setkę w 7,5 s i rozpędzała się maksymalnie do 235 km/h.

Model M3 zapisał się kartach motoryzacyjnej historii także jako jeden z najbardziej utytułowanych na sportowych torach. Do połowy 1991 roku z bram fabryki wyjechało około 18 tysięcy M-trójek w wersji coupe i kabriolet, a wśród nich limitowane serie Evolution, Roberto Ravaglia, Jonny Cecotto oraz Sport Evolution. Na włoski i portugalski rynek trafiło 3748 sztuk BMW 320iS, zwanego "włoską emką". Z powodu restrykcji podatkowych zastosowano w nim motor 2-litrowy (192 KM).

Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz wyprodukowano w 1988 roku. Od tego czasu pokonał zaledwie 47 tys. mil. Właściciel wycenia go na 32,5 tys. dolarów. Jak myślicie, warto?

"Trójka" po zmianach - Genewa 2010 - ZOBACZ TUTAJ

BMW 135i - test - WIDEO

Samochody: BMW 6 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA