Nowe V-ki w Mercedesach

Jeszcze w tym roku Mercedes wprowadzi na rynek dwa nowe silniki benzynowe

Tym razem padło na jednostki montowana między innymi w modelu S oraz CL. Chodzi o motory V6 (3498 cm3) oraz V8 (5461 cm3), które od teraz powoli będą przechodziły na zasłużoną emeryturę.

Co nowego mają w sobie dwie V-ki? Ich następcy będą mogli pochwalić się przede wszystkim nowoczesnym układem paliwowym. Mercedes wykorzystał w tym celu wtryskiwacze piezoelektryczne, czyli takie, które aktualnie montuje się w dieslach najnowszej generacji. Pozwalają one na bardzo precyzyjną regulację dawki paliwa. Dodatkowo takie wtryskiwacze są w stanie podzielić wtrysk na kilka faz, aby spalanie w komorze następowało w optymalny sposób.

Efekt pracy inżynierów jest imponujący. Silnik V6 ma 306 KM, zamiast 272 KM. Przypomnijmy, że jeszcze kilka lat temu taką mocą mogły pochwalić się tylko silniki z serii 500. Maksymalny moment obrotowy wrósł przy tym z 350 Nm do 370 Nm (3500-5250 obr./min.). Co ciekawe, apetyt na paliwo zmniejszył się jednocześnie o 24 proc., co daje średnio 7,6 l/100 km.

Pojemność widlastej "ósemki" zmalała do 4663 cm3 (taka sama jak w S450). Zdecydowano się za to na podwójne doładowanie, dzięki czemu silnik może pochwalić się sporą mocą (435 KM) i gigantycznym momentem obrotowym - 700 Nm, z czego aż 600 Nm dostępnych jest już w zakresie 1600-4750 obr./min. Mimo tak imponujących parametrów i tutaj udało się obniżyć średnie spalanie o 22 proc (9,5 l/100 km).

W obniżeniu zużycia paliwa w mieście swoją odegra system start-stop, który w obydwu modelach będzie montowany seryjnie.

Marek Sworowski

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe serce w AMG - ZOBACZ TUTAJ

Diesel w AMG? - ZOBACZ TUTAJ

Mercedes pokazał E klasę cabrio - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Mercedes SL - ogłoszenia

Więcej o: