Infiniti FX z silnikiem diesla | ceny

Infiniti wprowadza na rynek pierwszy samochód napędzany silnikiem wysokoprężnym. Ceny modelu FX30d zaczynają się od 252 800 zł

Oferowany od zeszłego roku FX nowej generacji napędzany jest silnikiem V6 3.7 l (320 KM) lub V8 5.0 l (390 KM) do wyboru. Teraz klienci mogą nabyć go także z trzylitrowym turbodieslem V6 (konstrukcji Renault), osiągającym 238 KM mocy i aż 550 Nm maksymalnego momentu dostępnym już przy 1750 obr/min. Pozwala to na rozpędzenie ciężkiego SUV-a do 100 km/h ze startu zatrzymanego w 8,3 s i osiągnięcie maksymalnej prędkości 212 km/h. Zaletą ma być oszczędna jazda wysokoprężnym FX-em. Średnie zużycie paliwa wynosi wg producenta zaledwie 9,0 l/100km, przy emisji CO2 na poziomie 238 g/km.

Infiniti FX30d dostępny jest w czterech specyfikacjach: GT, GT Premium, S i S Premium. FX w wersji S obejmuje 21-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, sportowe zawieszenie oraz układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych RAS (Rear Active Streering).

Nowe wersje Premium to wzbogacone wersje GT i S. Obejmują one głównie elementy bezpieczeństwa takie jak inteligentny tempomat ICC (Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomaganie hamowania IBA (Intelligent Brake Assist), system ostrzegania przed kolizjami z przodu FCW (Forward Collision Warning), czy system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu LDP (Lane Departure Prevention).

Wersje FX Premium są wyposażone także w panoramiczną kamerę cofania AVM (Around View Monitor), system nawigacji satelitarnej, system informacji i rozrywki o nazwie Connectiviti+ z dyskiem o pojemności 30 GB, rekomendacjami przewodnika Michelin oraz trójwymiarową grafiką.

Oto ceny pełnej gamy modeli FX na rok 2010:

FX37 GT -     249 900 zł
FX30d GT -   252 800 zł

FX37 GT Premium -     269 800 zł
FX30d GT Premium -   274 700 zł

FX37 S -       260 200 zł
FX30d S -     263 100 zł

FX37 S Premium -      280 100 zł
FX30d S Premium -    285 000 zł
FX50 S Premium -      320 800 zł

Marcin Lewandowski

 

ZOBACZ TAKŻE:

Owoc programu Renault eco2

Więcej o: