Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Maybach po wizycie u kosmetyczki
Produkowany od 8 lat Maybach miał być odpowiedzią na luksusowe limuzyny Rolls-Roysa. Niestety, producent nigdy nie osiągnął zakładanej rocznej sprzedaży na poziomie 2 tysięcy sztuk (z czego połowa w USA). Do przekroczenia tej bariery potrzebował aż 5 lat. Wtedy też, w 2007 roku zredukował liczbę amerykańskich dealerów z 71 do 42. Rekordowa sprzedaż na rynku USA z 2004 roku to 244 egzemplarze (w 2009 roku już tylko 66). W Polsce zarejestrowano dotychczas ok. 10 Maybachów.
Face-lifting Maybacha nie rzuca się w oczy. Nowe przetłoczenia zderzaka i maski, większy grill (o kształcie zróżnicowanym zależnie od wersji) i bardziej opływowe lusterka to właściwie cała lista zmian karoserii. Niemcy dorzucili także światła LED do jazdy dziennej, nowe wzory alufelg oraz przyciemniane tylne lampy.
Pasażerowie Maybacha będą mogli teraz skorzystać z bezprzewodowego internetu, rozpylacza perfum, znanego z limitowanej wersji Zeppelin, oraz nowego systemu nagłośnienia BOSE z 21 głośnikami. Można także zamówić wersję z kabiną wykończoną kryształkami Svarowskiego, dodatkowymi srebrnymi emblematami i trzecim, 19-calowym wyświetlaczem za przednimi fotelami. Jak podkreśla producent, to tylko próbka wyposażenia. Możliwości indywidualizacji limuzyny są niemal nieograniczone.
Co z silnikami? Wersje 57 i 62 nadal napędzane są widlastą "dwunastą" z podwójnym doładowaniem o pojemności 5,5 litra i mocy 550 koni. Jej apetyt spadł jednak z 15,9 do 15 litrów na setkę. Modele sygnowane literą S dysponują 6-litrowym motorem V12 z podwójnym turbo. Rozwija on 630 koni (o 18 koni więcej niż wersja sprzed modyfikacji) i legitymuje się zużyciem paliwa na poziomie 15,8 l/100 km (spadek o 6,4 l).
Czy odświeżony Maybach ma szansę na odbicie się od dna i czy Niemcy zdecydują się na wprowadzenie na rynek następcy? Co wpłynęło na kiepską sprzedaż limuzyn? Zapraszamy do komentowania i galerii zdjęć.
Marcin Sobolewski |
![]() |
![]() |
Mercedes klasy E Kombi - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
TOP30 samochodów osobowych w listopadzie. Toyota Corolla depcze po piętach Skodzie Octavii
- Suzuki wspiera polskich bokserów. Marka rozszerza współpracę z Polskim Związkiem Bokserskim
- Nowe Renault Captur ma pięć gwiazdek NCAP i kosztuje od 66 900 zł
- Kamil Sokołowski na Rajdzie Barbórka - frajda jest najważniejsza
- Opinie Moto.pl: Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie
- Kiedy zakup hybrydy typu plug-in ma sens? Wtedy, gdy użytkownik będzie pamiętał o jej ładowaniu
Forum
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (11)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (37)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (44)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
- Woskowanie samochodów Koszalin (5)