Odmłodzony Caliber od 68 tys. zł

Kompakt Dodge'a nie cieszył się w Polsce popularnością. Odświeżony wystrój kabiny i nowy silnik benzynowy mają to zmienić

Seryjny Caliber zadebiutował w 2006 roku, zastępując wysłużonego Neona. Do jego budowy użyto platformy opracowanej we współpracy z Mitsubishi, silniki benzynowe bazowały na rozwiązaniach Hyundaia, diesel pochodził ze stajni Volkswagena, a bezstopniową skrzynię biegów dostarczył Nissan. Mimo że z wyglądu Dodge Caliber przypomina auta klasy crossover, zalicza się do kompaktów. W najciekawszym wydaniu SRT4 dysponuje 2,4-litrowym motorem benzynowym z turbodoładowaniem o mocy 295 koni (więcej tutaj). Niestety, nawet na rodzimym rynku amerykańskim - mimo atrakcyjnej ceny - statystyki sprzedaży auta pozostawiały wiele do życzenia. W Polsce od czasu premiery Caliber trafił do 1200 klientów.

Amerykanie nie próżnują i wprowadzają do sprzedaży odświeżony model Caliber Reloaded. Największe zmiany czekają na kierowcę i pasażerów we wnętrzu, gdzie poprawiono krytykowaną wcześniej jakość wykończenia i materiałów. Konsola środkowa ma bardziej przyjazny rozkład, pojawiły się też dodatkowe schowki. Nie zmieniły się wymiary nadwozia (4415x1791x1535 mm), rozstaw osi (2635 mm), ani pojemność bagażnika (352-1013 l).

Kolejna nowość to 2-litrowy, benzynowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i wałkiem wyrównoważącym, połączony z 5-biegową skrzynią ręczną lub przekładnią bezstopniową CVT2. Osiąga moc 156 koni przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 5100 obr./min. Dodge zapewnia, że ma o 5% niższy apetyt od rywali (średnio 7,4 l/100 km ze skrzynią manualną i 8 l/100 km z CVT2) oraz znacznie lepszą kulturę pracy od poprzednika. Caliber w tej wersji rozpędza się do setki w 11,2 s i osiąga maksymalnie prędkość 198 km/h (odpowiednio: 11,3 s i 186 km/h dla wersji z przekładnią CVT2).

Podstawowy Caliber Reloaded SE z 2-litrowym silnikiem benzynowym kosztuje 68 tys. zł. Droższy wariant SXT z tym samym motorem to wydatek 74 900 zł. Dodge stawia na wyposażenie i w standardzie oferuje klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, ESP, audio z mp3 i 17-calowe felgi. Na liście opcji widnieje m.in. lepsze nagłośnienie, nawigacja z twardym dyskiem czy system bluetooth.

Marcin Sobolewski

Viper made in Poland? - ZOBACZ TUTAJ

Osiem Viperów na godzinę - GALERIA

Samochody: Dodge Viper - ogłoszenia

Więcej o: