Koniec Civica Type R Sedan

W sierpniu 2010 roku Honda zakończy produkcję najmocniejszego Civica w wersji sedan

Pierwszy Civic Type R w wersji sedan zadebiutował w 1997 roku i wytwarzany był w japońskiej fabryce Hondy. Druga generacja wjechała na rynek w 2001 roku, a jej produkcję powierzono brytyjskim zakładom w Swindon.

Ostatnie, aktualne wydanie zaprezentowano w 2007 roku, a jego produkcja wróciła do japońskiej fabryki Suzuka. Najmocniejszy Civic w wersji sedan napędzany jest wolnossącą, rzędową "czwórką" o pojemności 2 litrów, mocy 222 koni przy 8000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 215 Nm przy 6100 obr./min. Motor połączono z 6-biegową, ręczną skrzynią. Wersja Type R ma seryjnie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szpera), 18-calowe alufelgi i hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 430 mm. Pozbawiona klimatyzacji, waży tylko 1250 kg. W palecie dodatków nie zabrakło oczywiście kultowego koloru Championship White, stosowanego w modelach sygnowanych Type R na cześć zwycięstw Hondy w Formule 1 w latach 60.

W 2007 roku na japoński rynek trafiło również 300 egzemplarzy Civica Mugen RR, wzmocnionego przez Mugena do 240 koni i wyposażonego w unikalne fotele Recaro SP-X. Cała partia rozeszła się w ciągu zaledwie 6 minut.

Honda nadal będzie sprzedawać Civica Type R w 3-drzwiowej wersji hatchback. Produkowany w Swindon model dysponuje 2-litrowym silnikiem o mocy 201 koni (przy 7800 obr./min) i maksymalnym momencie 192 Nm (przy 5600 obr./min).

Metkę Type R po raz pierwszy przypięto w 1992 roku Hondzie NSX. Auto otrzymało lżejsze i sztywniejsze nadwozie (masa własna spadła z 1350 do 1230 kg), wzmocniony silnik i zmodyfikowane hamulce oraz zawieszenie. Civic pozostanie obecnie jedynym reprezentantem tej kultowej serii.

Zapraszamy do galerii zdjęć Civica Type R w wersji sedan.

Marcin Sobolewski

240 koni w Civicu - ZOBACZ TUTAJ


Honda rządzi w Japonii - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Honda Civic - ogłoszenia

Więcej o: