Saab wraca do segmentu premium?

Znane są już ceny Saaba 9-5 w Wielkiej Brytanii. Zaczynają się od 26 495 funtów, czyli o ponad 5 tys. więcej, niż trzeba było zapłacić za jego poprzednika. Tym samym Saab zamierza konkurować z innymi markami premium

Jeszcze dwa, trzy miesiące temu sytuacja marki była niepewna. Po zakupie Saaba przez Spykera wszyscy zadawali sobie pytanie, czy właścicielowi wystarczy pieniędzy na nowe inwestycje. Jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem. W zakładach w Trollhättan rozpoczęto już montaż nowego modelu 9-5 (więcej tutaj), a dziś poznaliśmy jego ceny.

Najtańszy model 2.0TiD (160 KM) w wersji wyposażenia Vector SE został wyceniony na 26 495 funtów. Za wersję 190-konną tego silnika trzeba dopłacić 2 tys. Podstawowa jednostka benzynowa 1.6T (180 KM) kosztuje 26 695 funtów, a 2.0T (220 KM) 28 195 funtów. Diesel o mocy 190 KM i wersja benzynowa o mocy 220 KM są dostępne także w wersji wyposażenia Aero, do której należy doliczyć 3 tys. funtów. Najmocniejszy silnik montowany w 9-5 Aero to V6 2.8T (300 KM). Za ten samochód trzeba będzie zapłacić co najmniej 37 995 funtów.

Poziomem cen Saab celuje dokładnie w niemiecką konkurencję. Ceny Audi A6 zaczynają się od 26 275, BMW serii 5 od 28 165, a Mercedesa E klasy od 27 570 funtów. Dotychczasowy model 9-5 kosztował na Wyspie 21 200 funtów, co dobitnie pokazuje różnicę pomiędzy polityką cenową GM i Spykera.

Za Saaba 9-5 trzeba zapłacić nie mało, a co otrzymujemy w zamian? Nadwozie ma ponad 5 metrów długości, najwięcej spośród europejskich aut tej klasy, co przekłada się na wręcz ogromną ilość miejsca w środku. Także wyposażenie jest całkiem bogate. Wersja Vector SE oferuję m.in. "pół-skórę", czujniki parkowania, czujniki deszczu, automatyczną klimatyzację, tempomat, bluetooth, samościemniające się lusterko wsteczne, podgrzewanie przednich siedzeń, czy 17-calowe felgi. Wersja Aero ma kontakt z ziemią za pośrednictwem większych 19-calowych obręczy i dysponuje sportowym zawieszeniem. Wyższy poziom wyposażenia obejmuje dodatkowo reflektory biksenonowe, sportowe fotele, skórzaną tapicerkę, czy aluminiowe nakładki na pedały.


Marcin Lewandowski
źródło: carmagazine, autocar


ZOBACZ TAKŻE:

Saab 9-5 - statyczny debiut


Samochody: Saab 9-5 - ogłoszenia

Więcej o: