Jeszcze więcej "M" w BMW M3

Amerykański tuner Dinan Cars nie ograniczył się do symbolicznego zwiększenia mocy i dołożenia kilku efektownych elementów aerodynamicznych. Po ingerencji w niemal każdy mechaniczny aspekt auta i tak już dziarskie M3 zmieniło się w prawdziwego potwora

Na pierwszy ogień poszło 4-litrowe, 420-konne serce sportowego BMW, które rozwiercono do pojemności 4,6 l. Po tym zabiegu, wysokoobrotowe V8 może pochwalić się mocą 527 KM (7800 obr./min.) oraz imponującymi 552 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnymi przy 5200 obr./min. Aby silnikowi nigdy nie groziła zadyszka, Dinan przeprojektował układ dolotowy. Pojawiły się w nim nowy, sportowy filtr powietrza oraz większe przepustnice. Mniej restrykcyjny układ wydechowy składa się teraz rur o przekroju 2 i 3/4 cala oraz semi-wyczynowych tłumików. Tuner nie podaje wartości przyspieszenia do setki, ale prędkość maksymalna podkręconego M3 wynosi podobno 322 km/h.

By ułatwić kierowcy okiełznanie dodatkowych koni mechanicznych, specjaliści Dinana zmodyfikowali zawieszenie. Auto otrzymało, m.in. twardsze sprężyny, wykonaną z włókna węglowego rozpórkę kielichów, nowy stabilizator poprzeczny z przodu oraz progresywne tuleje zapobiegające dobijaniu amortyzatorów. Całość zmian wieńczą jednoczęściowe, kute felgi aluminiowe, z których każda waży tylko 8,5 kg. To całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę, że na osiach osadzono obręcze w rozmiarze 19x9,5" z przodu i 19x10" z tyłu.

Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiada wyczynowy zestaw hamulcowy firmy Brembo. Składają się na niego potężne, nawiercane tarcze oraz 6-tłoczkowe zaciski na przedniej i 4-tłoczkowe zaciski na tylnej osi.

Cały ten zestaw przeróbek dostępny jest dla "emek" E90, E92 i E93. Dinan Cars zapewnia, że modyfikacje nie wpływają na żywotność aut, a na dowód oferuje specjalny pakiet gwarancyjny na 4 lata lub 50 tys. przejechanych kilometrów.


Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

715 KM pod maską X6 - ZOBACZ TUTAJ


Samochody: BMW M3 - ogłoszenia

Więcej o: