Hybryda z dieslem

Mercedes obiecuje, że już w przyszłym roku na drogi wyjedzie klasa E z wysokoprężnym silnikiem, wspomaganym motorem elektrycznym. Dzięki temu limuzyna ma zużywać średnio 4,1 l oleju napędowego na 100 km
Czy wiesz, że w 1997 roku Audi zaprezentowało hybrydowe Audi Duo III, oparte na modelu A4 Avant? 1,9-litrowy silnik TDI o mocy 90 KM połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 29 KM, a energię elektryczną magazynował umieszczony z tyłu pojazdu akumulator ołowiowo-żelowy. Z uwagi na wysoką cenę, wyprodukowano tylko 60 egzemplarzy modelu.

Serce Mercedesa E 300 BlueTEC Hybrid to 2,2-litrowy diesel o mocy 204 koni, połączony z 20-konnym motorem elektrycznym i bateriami litowo-jonowymi. Zespół napędowy dysponuje łącznie mocą 224 koni i maksymalnym momentem obrotowym 580 Nm i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów o 7 przełożeniach.

Nowa klasa E potrafi rozpędzić się do prędkości 35 km/h wyłącznie z pomocą silnika elektrycznego. Na pokładzie nowej pojawi się także system, który przy hamowaniu poniżej 80 km/h wyłączy motor wysokoprężny. Producent obiecuje, że średnie zużycie paliwa tego modelu wynosi 4,1 l/100 km, a średnia emisja dwutlenku węgla to 109 gramów na kilometr.

E 300 BlueTEC Hybrid ma trafić do sprzedaży w 2011 roku. W przyszłości hybrydowy diesel pojawi się także w Mercedesach ML, GL, R i GLK.

Marcin Sobolewski

Volkswagen Polo Samochodem Roku - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Mercedes klasy E - ogłoszenia

Więcej o: