Genewa 2010 | Audi A1 e-tron

Mimo wielu wcześniejszych publikacji, Audi A1 tak naprawdę zadebiutowało dopiero teraz w Genewie. Uwagę zwiedzających przyciągała jego elektryczna wersja e-tron

Co jest takiego ciekawego w nowym Audi A1 e-tron? Przede wszystkim jego napęd, czyli silnik elektryczny o mocy 45 kW (chwilowo nawet 75 kW). Współpracują z nim litowo-jonowe baterie, które zamontowano pod podłogą i częściowo w bagażniku o łącznej mocy 12 kWh i masie 150 kg. To zapewnia zasięg do 50 km.

Gdyby jednak taka wartość was nie satysfakcjonowała, to w bagażniku zamontowano jeszcze silnik spalinowy, który jest w stanie dostarczyć prądu na kolejne 200 km. Co ciekawe, jednostka spalinowa to konstrukcja Wankla o pojemności 254 cm3 (15 kW). Dlaczego akurat takie rozwiązanie? Zalety to przede wszystkim kompaktowa, cicha i lekka budowa. Cały silnik waży zaledwie 70 kg i bez problemu mieści się w bagażniku małego A1 pozostawiając jeszcze miejsce na bagaże.

Komputer pokładowy zarządzający silnikiem spalinowym współpracuje z systemem GPS. Kiedy wprowadzimy trasę do nawigacji, ten sam zdecyduje w których momentach warto włączyć silnik spalinowy.

Marek Sworowski

Czarna strzała od Avusa - ZOBACZ TUTAJ

Audi RS6 ABT Power - test


Samochody: Audi A6 - ogłoszenia

Więcej o: