Genewa 2010 | Audi A8 Hybrid

Audi A8 dołączyło do grona aut ekologicznych - niestety tylko jako concept

Hybrydowe A8 wyposażono w spalinową jednostkę 2.0 TFSI (211 KM), która będzie wspomagana przez silnik elektryczny o mocy 33 kW, czyli 45 KM. W takich przypadkach łączna moc nie jest wypadkową obu wartości, dlatego ostatecznie będzie to 245 KM i 490 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Wszystko po to, aby zminimalizować emisję CO2, a co za tym idzie obniżyć spalanie. W Audi A8 Hybrid średnie zużycie paliwa wynosi 6.2 l/100km (144 g CO2 na kilometr). Dla porównania Mercedes S400 Hybrid potrzebuje 7,9-8,1 l/100 km i emituje 186-189 g CO2 na kilometr.

Audi zapewnia, że nowy A8 Hybrid dzięki pojemnym litowo-jonowym bateriom, będzie w stanie przejechać pewien dystans wyłącznie na silniku elektrycznym. Zważywszy na dużą masę własną auta (1883 kg) i małą moc silnika elektrycznego jest to dobry wynik. Nasza euforia trwała bardzo krótko. Po chwili doszukaliśmy się zasięgu, który wynosi wtedy maksymalnie 2 km. Ruszanie również nie jest możliwe bez pomocy silnika spalinowego.

Wizualnie auto różni się tylko kilkoma szczegółami w porównaniu do seryjnego A8. Wszystko może się jednak zmienić, ponieważ to tylko concept.

Marek Sworowski

Czarna strzała od Avusa - ZOBACZ TUTAJ

Audi RS6 ABT Power - test


Samochody: Audi A6 - ogłoszenia

Więcej o: